A TikTok titok

2020. augusztus 19. 15:31

Barta Zsolt

2018 augusztusi megalakulása után robbanásszerűen elterjedt a videómegosztó app. Októberben már világszerte a legtöbbek által letöltött alkalmazás volt fénykép és videó kategóriában az Apple Store statisztikái szerint. Mitől vált ilyen népszerűvé a TikTok?

A TikTok popularitásának titka a könnyű tartalomgyártás, -megosztás és -nézés, az addiktív tartalmak. Az app nézői számára a videótartalmak azonnal, automatikusan lejátszódnak, amint megnyitjuk a TikTokot. A videók egymás után pörögnek, és a néző elveszik a szórakoztató, addiktív videók tengerében. Szó szerint függőséget okozhat a videók nézése, emiatt pedig nagyon könnyen megesik az emberekkel, hogy csak utólag eszmélnek rá, hogy órákig néztek random videókat az alkalmazásban.

Miért éri meg vállalkozóként belevágni a TikTokozásba?
A TikTok a legutóbbi 12 hónap alatt folyamatosan növekedett, és havi közel 1 milliárd aktív felhasználót tudhat magáénak. A felületen túlnyomó többségben az Z-generáció található meg. Ez a felület remek lehetőséget kínál a cégeknek, hogy lecsapjanak a fiatal generációt megfogó legfrissebb, legújabb trendekre, és egy egészen új közönséget érjenek el az alkalmazás segítségével. Emellett, minél több helyen elérhetőek egy cég üzenetei, posztjai, minél aktívabb, annál jobbak az aktivitás eredményei. Természetesen nem minden szektor, termék és szolgáltatás esetén éri meg jelen lenni!

Hogyan kezdjünk hozzá?
Jó módszer a kezdéshez, ha bekövetünk hasonló témában aktív cégeket, márkákat, influencereket – akár külföldieket is. Mindenek előtt inspirálódjunk, nézzünk utána, milyen tartalmak, stílusok érnek el sikereket a TikTok célközönsége körében. Azután próbáljunk ki néhány saját videót, és elemezzük a reakciókat.

tiktok összefoglaló kép

Szerezz követőket!
Először is fontos, hogy minél többen tudjanak róla, a cég a TikTokon is jelen van. A többi közösségi felületen hirdessük ki, hogy a TikTokon is aktívak vagyunk. Üres profilra véletlenül se küldjük a követőinket.

Hogyan készítsünk tartalmat?
A TikTok hirdetésekre vonatkozó szlogenje „Ne reklámot készíts, hanem TikTokot!” A reklámokat általában nem kedvelik az emberek, azonnal továbbgörgetnek vagy átlapozzák. Főleg a fiatalokra jellemző, hogy rögtön nemet mondanak a reklámokra. Ha kicsit kreatívabb, ötletesebb köntösbe csomagoljuk üzeneteinket egy humoros, érdekes, vagy különleges, rövid videóban, biztosan több nézőnk lesz, és eredményesebben juttathatjuk el nekik a márka nevét és üzenetét.

Van jövője az üzleti kommunikációnak a TikTokon?
A TikTok állítólag már dolgozik olyan fejlesztésen, ami üzleti szempontból eredményesebben használható. Várjuk, mi lesz a végeredmény.

Sáringer Viktória

www.kozossegi-media.com