Fogyasztóvédelmi riadó!

Nehezített feltételek, sűrű ellenőrzések!

2021. október 28.

Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99.

Tematika nyomtatása

Tárja fel sürgősen cégének fogyasztóvédelmi kockázatait! Ne táncoljon vékony jégen! A hatóságok hosszú ellenőrzési listával járják az országot. A büntethetőség 50 %-os az év elejétől érvényes kötelező jótállási szabályok ellenőrzésekor. Júliustól a súlyosan veszélyes termékek forgalmazása akár honlapblokkolással is végződhet. Az egyik főbűn a fogyasztók megtévesztése, szabályellenes árkommunikációval vagy a kötelező tájékoztatások elmulasztásával, amiről sokan úgy vélik, „adminisztrációs hiányosság”, pedig jogszabálysértés. A fogyasztók megtévesztését tiltó jogszabályban felsorolt, tiltott kereskedelmi gyakorlatok ún. fekete listája is bővült.
Évek óta folyamatos a fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzés a cégeknél és ez jövőre sem változik, sőt, az új hatáskörök új ellenőrzéseket hoznak
. A forgalmazókon még a gyártók hiányosságait is számon kérhetik. Célkeresztben a termékbiztonság, az építőipar, az online kereskedelem, a fenntarthatósággal és koronavírussal kapcsolatos reklámok, a jótállási jegyek. Ingyenesen letölthető jótállási jegy minták is készültek már a hatóság és az érdekképviseletek közös munkájával. Már a milliárdos GVH-bírságok sem ritkák a fogyasztóvédelmi versenyfelügyeleti szabályok megsértése miatt.

2022 januárjától és májusától pedig az EU-s szabályok átültetése miatt alapvető változások lesznek a mai szigorú gyakorlathoz képest is. Az árkommunikáció és a leárazás szabályai is jelentősen megnehezülnek. Jó, ha előre készülünk rá, mert sok fontos szabály átalakul, bonyolódik és a bírságokkal azonnal kipontozzák a piaci versenyből az óvatlan vállalkozásokat.

Fogyasztóvédelmi riadó!

Nehezített feltételek, sűrű ellenőrzések!

Időpont: 2021. október 28. csütörtök. 9.30–16.30

Helyszín: BKIK Székház, Budapest, Krisztina krt. 99.

Részvételi lehetőségek: helyszínen, távolról és a kettő kombinációjával

 

Sürgősen világítsuk át a fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelést!

A hatósági bírságokkal könnyen kipontozódhatunk a piaci versenyből!

Az ÁSZF-ek, jótállási jegyek és fogyasztói tájékoztatók 50 %-a elvérzik.

 

 Helyszínen résztvevőknek grátisz Networking kapcsolatépítési program!

Siessen a hely foglalásával, a létszám korlátozott!

Helyszínen kívül választhatja a videóközvetítést vagy mindkettőt!


Program

9.00-tól Regisztráció helyszínen és videómegtekintésre

9.30–9.35 Demcsák Zsuzsa moderátor konferenciamegnyitója

9.35–10.00 Minőségi kifogások intézése. A kellék- és termékszavatosság elhatárolása a kötelező és szerződéses (gyártói) jótállásoktól.  A reklamációkezelés sarokpontjai, jegyzőkönyvezés.
Dr. Nagy Andrea Magdolna
 ügyvéd, fogyasztóvédelmi praxisvezető, Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda

10.00–10.25 Új piacfelügyeleti és termékbiztonsági előírások a fogyasztóvédelmi hatóságok piacfelügyeleti eljárásai kapcsán.
Tóth Gáboraz V. kerületi Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály vezetője

10.25–10.50 Az e-kereskedelem megújuló fogyasztóvédelmi szabályozása: az ászf-ektől a bírságmentes akciózásig. Hatósági ellenőrzések fókuszpontjai, kötelező tartalmi elemek. Küszöbön álló új előírások.
Dr. Nagy Andrea Magdolna
 ügyvéd, fogyasztóvédelmi praxisvezető, Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda

10.50–11.10 Mire figyeljünk a jótállással és a jótállási jeggyel kapcsolatban?
Dr. Ormós Zoltán elnökségi tag, Ecommerce Hungary

11.10–11.25 Kérdezzen az előadóktól! Nyilvános interaktív konzultáció.

 11.25–11.50 Kávészünet

11.50–12.15 Vékony jégen járnak, akik a fenntarthatósággal, zöld marketinggel és a vírusjárvánnyal kapcsolatban folytatnak tisztességtelen reklámtevékenységet. A GVH gyakorlata.
Zenisek Andrea, a GVH Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője

12.15–12.40 A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület tapasztalatai és jó tanácsai a hamisítás veszélyének kivédésére.
Dr. Fulajtár Zsófia a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület jogérvényesítési munkacsoportjának vezetője

12.40–13.05 Milyen a korrekt reklámozás? A fogyasztók tisztességes, pontos tájékoztatása, gyors reagálás a panaszokra.
Dr. Nagy Andrea Ilona ügyvéd, partner, SBGK Ügyvédi iroda

13.05–13.20 Kérdezzen az előadóktól! Nyilvános interaktív konzultáció.

 13.20–13.55 Ebédszünet

13.55–14.20 Átalakuló fogyasztóvédelmi szankciók: a bírságoktól a jóvátételen át a honlapblokkolásig. Mentőövek.
Dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd, fogyasztóvédelmi praxisvezető, Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda,

14.20–14.40 Az elektronikus kereskedelem, a webshopok jogi kihívásai.
Dr. Inzelt Éva
a BKIK Békéltető Testületének elnöke

14.40–15.05 A digitális tartalom szolgáltatására irányuló fogyasztói adásvétel és a digitális adásvétel 2022-től érvénybe lépő új szabályai.
Dr. Darázs Lénárd
 ügyvéd, egyetemi tanár, általános rektorhelyettes, ELTE

15.05 Kérdezzen az előadóktól! Nyilvános interaktív konzultáció.

15.15–16.00 Grátisz Networking Program

Szabadon választott Networking Program a konferencia résztvevőinek az üzleti kapcsolatok bővítésének szándékával.  Személyes bemutatkozás névjegycserével. Moderált program. Személyenként 1-2 perces plenáris bemutatkozás, névjegyosztás, személyes beszélgetéssel végződően. A programra jelentkezni a konferencia helyszínén a regisztrációs pultjánál lehet a konferencia teljes ideje alatt.

Előadóinkról bővebbet itt találhat.


A helyszínre kérjük, hozza magával a védettséget igazoló okmányát!

Részvételi feltételek

1. A rendezvényre való regisztráció a megadott részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott email címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési és számlázási adatokat is.
3. A regisztrációt követően átutalásos vagy bankkártyás fizetésű távnyomtatásos számlát küldünk a regisztrációnál megadott email címre. Az átutalásos számlát 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg. Postai úton csak külön kérésre továbbítjuk.
4. Lemondást csak írásban (e-mailben) fogadunk el a konferencia dátuma előtt 10 nappal. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet. A megrendelés alapján kiállított számla megfizetési kötelező, a részvételi díj kifizetése alól a rendezvénytől való esetleges távolmaradás sem mentesít.
5. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a rendezvényen, akár helyszíni, akár élő videokonferencián csak azok a regisztráltak vehetnek részt, akik a részvételi díjat előzetesen kifizették.
6. Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy a helyszíni rendezvényekről kép- és hangfelvétel készülhet. Ezeket a kép- és hanganyagokat online felületeinken, a konferenciáról való tudósításban felhasználhatjuk.
7. A résztvevő személyét lehet módosítani a rendezvény előtti napig, ebben az esetben kérjük, hogy a konferencia@ppkonferencia.huemail címen jelezze ezen szándékát!
9. A kormány aktuális rendelkezései szerint, a konferenciákon való helyszíni részvétel korlátozásmentes.
10. A videóközvetítésre regisztráltak időben jelszót kapnak az élő videóközvetítésbe bekapcsolódáshoz, s jogosultak a jelszót aznap és még 6 napig használni a videókonferencia megtekintésére, az előadókkal konzultációra.
11. A helyszínre és távolról videóközvetítésre történő regisztráció írásban kérésre átcserélhető.

A csere a regisztrációkor érvényes díjak összegében rögzített. A különbséget meg kell téríteni. A catering átszámlázást tartalmazó számla helyett minden esetben új számlát állítunk ki.

A kombinált részvételi díjra átváltás esetében a változtatással kialakult új árról új számlát állítunk ki.

 

Lemondási feltételek

1.A regisztráció lemondását kizárólag írásban (emailben) fogadjuk el a konferencia dátuma előtti 10. napig a konferencia@ppkonferencia.huemail címen. Ebben az esetben a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük, illetve a számlát sztornózzuk.
2. Amennyiben a regisztrált résztvevő nem jelenik meg a helyszíni konferencián, illetve az élő videóközvetítést a konferencia napján (majd az azt követő 6 napon) nem tekintette meg a megkapott belépési kóddal, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, és a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni!
3. A helyszíni rendezvények kormányzati, központi tiltása esetén azonnal távoli részvételű videókonferenciára térünk rá. A konferenciát megtartjuk. A részvétel lemondását ez esetre hivatkozva nem tudjuk elfogadni.
Jegyátváltások helyszíntiltás esetén

Amennyiben a törvényi szabályok megtiltják a személyes részvételű rendezvények megtartását, a konferencia csak élő videóközvetítéssel valósul meg, melyről minden helyszínre regisztrálót a Rendező a megfelelő módon és időben tájékoztatja. A helyszínes jegyet váltottak időben jelszót kapnak az élő videóközvetítésbe bekapcsolódáshoz, s jogosultak a jelszót aznap és még 6 napig használni a videókonferencia megtekintésére, az előadókkal konzultációra. Ez esetben a díjkülönbözetet nem hárítjuk át a helyszínre regisztráltakra. Az átszámlázott szolgáltatási díjtételt tartalmazó számla helyett új, változatlan összegű számlát állítunk ki. A részvételi díj nem változik.
A kombinált részvételi díjasok esetében a távoli részvételi díjra vonatkozó díjtételek lépnek életbe, új számla kiállításával együtt. A részvételi díj csökken.

Változtatás joga

A PP Konferenciaközpont, mint szervező a hatályos rendeleteket figyelembe véve fenntartja magának a jogot arra, hogy változtathat a konferenciák műfaján. Hibrid (helyszínen és távolról videón választhatóan, vagy mindkettőt együtt választva), csak helyszíni, csak élő videós műfajt írhat ki konferenciánként különbözően is.

Érdeklődés, reklamáció, visszamondás: konferencia@ppkonferencia.hu

Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99.