Biznisz a szomszédos országokban

Miért és hová fektessünk be?

2022. október 27.

Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99.

Tematika nyomtatása

Vajon miért duplázódott meg az elmúlt években a hazai befektetők érdeklődése a szomszédos országok iránt? Annál több oka van, mint az, hogy közel vannak, s még szívesen is fogadják a magyarokat. De milyen okok állnak a háttérben, hogy a hazai cégek többsége oda terjeszkedik? Az üzleti szereplők nem véletlenül, hanem nagyon is tudatosan döntenek a piaci terjeszkedésükről és a befektetéseikről, tőkekihelyezéseikről. Külkereskedelmi forgalmunk jelentős része sem véletlenül velük bonyolódik.

Ausztria, Horvátország, Szlovákia, Szerbia, Románia, Szlovénia , Ukrajna, azon kívül, hogy a háború miatt Ukrajnán kívül mindenütt fejlett a logisztika, hasonló az üzleti kultúra, más-más előnyök miatt vonzó. A hazai kkv-k számára ezen a konferencián összegyűjtöttük, melyik országban milyen piaci és adózási, jogi körülmények miatt érdemes megfontolni a jelenlétüket, illetve a kereskedést. Megtudhatják, miért vannak már kinn sokan cégükkel vagy tőkéjükkel.  

Ha cégüknek vannak piaci terjeszkedési szándékai a határon kívül, elsősorban ezekbe az országokba nézzenek körül! Felkészült országszakértő előadók minden személyes kérdésre is válaszolnak.

Még earlybird kedvezménnyel!

Biznisz a szomszédos országokban

Miért és hová fektessünk be?

 

Időpont: 2022. október 27. csütörtök, 9.00–15.30

Helyszín: Személyesen résztvevőknek: Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99. Távolról résztvevőknek: interneten belépési jelszóval.

 

Nem véletlenül növekedett duplájára a kkv-k jelenléte a szomszédoknál.

Mi lett olyan vonzó az egyes országokban az elmúlt években?

Menjünk mi is! De a választás előtt ismerjük meg a tapasztalatokat!

p

Helyszínen résztvevőknek grátisz Networking kapcsolatépítési program!
Távolról résztvevőknek 7 napig jelszóval nézhető!
Választhatja mindkettőt együtt (távolról és helyszínről részvételt)!

 

Program

8.30– Regisztráció személyesen a helyszínen és távolról az interneten jelszóval.

9.00–9.05 Demcsák Mária moderátor bevezetője

9.05–9.30 A magyar cégek térnyerése a nyugat-balkáni régióban a HEPA közreműködésével.
Kurin Máté
nemzetközi üzletfejlesztési szakértő, HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség.

9.30–9.55 Kiemelt helyen a határos országok Magyarország külpiaci, külkereskedelmi forgalmában. Segítő hálózat, a külpiacra jutás ösztönzésére.
dr. Pinczés Olga exportfejlesztési divízióvezető, CED Közép-Európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft.

9.55–10.20 Mielőtt belefogunk. Uniós IP-jogokról minden, amit tudni kell.
dr. Schultz Márton az Iparjogvédelmi Jogi Osztály jogi ügyintézője, SZTNH.


10.20– Irány Ausztria és Románia!

10.20–10.45 Aktuális piaci lehetőségek. Export Ausztriába. Slágerirányok.
dr.
Tefner Nóra Borbála külgazdasági attasé, Bécsi Magyar Nagykövetség

10.45–11.05 Üzletfejlesztés Ausztriában. Gyakorlati kérdések, tippek és buktatók.
Dr. Csordás Ferenc Károly ügyvezető, Ungarnconsulting Kft.

 11.05–11.25 Kávészünet, konzultáció az előadókkal

 

11.25–11.45 Cégalapítási feltételek, jogszabályi környezet Ausztriában.
Dr. Baranyai Zoltán ügyvéd, Oppenheim Ügyvédi Iroda

11.45–12.05 Jogi, szabályozási, pozitív üzleti környezet Romániában
Dr. Ütő-Siklódi Zoltán ügyvéd, az Ütő-Siklódi Ügyvédi Iroda alapítója

12.05–12.25 Interaktív fórum az előadókkal

Fókuszban Ausztria és Románia

A kérdésekre válaszolnak:
dr. Tefner Nóra Borbála külgazdasági attasé, Bécsi Magyar Nagykövetség
Dr. Csordás Ferenc Károly ügyvezető, Ungarnconsulting Kft.
Dr. Ütő-Siklódi Zoltán ügyvéd, az Ütő-Siklódi Ügyvédi Iroda alapítója
Dr. Baranyai Zoltán ügyvéd, Oppenheim Ügyvédi Iroda 

__________________________

12.25–12.45 Adózási, fizetési előnyök más országokkal való kapcsolatban.
Papp Tibor vezérigazgató, Írisz Office Zrt.

12.45–13.05 Nemzetközi piacra lépés aranyszabályai.
Németi Péter  key account manager Opten Kft.

 13.05–13.25 Ebédszünet, konzultáció az előadókkal

 

13.25–14.55 Szerbia, Ukrajna, Horvátország, Szlovákia, Bosznia-Hercegovina

13.25–13.55 Szerbia, Ukrajna, Bosznia-Hercegovina új piaci igényekkel.
Bornemisza Miklós, a BKIK Nemzetközi Kollégiumának alelnöke

13.55–14.15 Horvátország a 2. befektetési célország. Turizmus, ingatlanok.
Mészáros Tímea ügyvezető, tulajdonos, Pagos Estate d.o.o.

14.15–14.35 Szlovákia üzleti lehetőségei a hazai kkv-k számára.
Janok Júlia tulajdonos ügyvezető, MARK PLUS s.r.o.

14.35–14.55 Hogyan indítsunk vállalkozást Horvátországban és Szlovákiában? A legfontosabb jogi tudnivalók röviden.
Dr. Illés Ádám, a Visegrad+ Legal magyarországi irodavezetője

 

14.55– 15.30 Interaktív fórum az előadókkal

Fókuszban Horvátország, Szerbia, Szlovénia, Szlovákia

A kérdésekre válaszolnak:

Bornemisza Miklós, a BKIK Nemzetközi Kollégiumának alelnöke
dr. Tefner Nóra Borbála külgazdasági attasé, Bécsi Magyar Nagykövetség
Mészáros Tímea ügyvezető, tulajdonos, Pagos Estate d.o.o.
Dr. Illés Ádám, a Visegrad+ Legal magyarországi irodavezetője

 

Networking különprogram

Szabadon választott Networking Program a konferencia helyszíni résztvevőinek az üzleti kapcsolatok bővítésének szándékával. Személyes bemutatkozás névjegycserével. Moderált program. Személyenként 1-2 perces plenáris bemutatkozás, névjegyosztás, személyes beszélgetéssel végződően. A programra jelentkezni a konferencia regisztrációs pultjánál lehet a konferencia teljes ideje alatt.

Részvételi feltételek

1. A rendezvényre való regisztráció a megadott részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott email címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési és számlázási adatokat is.
3. A regisztrációt követően átutalásos vagy bankkártyás fizetésű távnyomtatásos számlát küldünk a regisztrációnál megadott email címre. Az átutalásos számlát 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg. Postai úton csak külön kérésre továbbítjuk.
4. Lemondást csak írásban (e-mailben) fogadunk el a konferencia dátuma előtt 10 nappal. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet. A megrendelés alapján kiállított számla megfizetési kötelező, a részvételi díj kifizetése alól a rendezvénytől való esetleges távolmaradás sem mentesít.
5. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a rendezvényen, akár helyszíni, akár élő videokonferencián csak azok a regisztráltak vehetnek részt, akik a részvételi díjat előzetesen kifizették.
6. Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy a helyszíni rendezvényekről kép- és hangfelvétel készülhet. Ezeket a kép- és hanganyagokat online felületeinken, a konferenciáról való tudósításban felhasználhatjuk.
7. A résztvevő személyét lehet módosítani a rendezvény előtti napig, ebben az esetben kérjük, hogy a konferencia@ppkonferencia.huemail címen jelezze ezen szándékát!
9. A kormány aktuális rendelkezései szerint, a konferenciákon való helyszíni részvétel korlátozásmentes.
10. A videóközvetítésre regisztráltak időben jelszót kapnak az élő videóközvetítésbe bekapcsolódáshoz, s jogosultak a jelszót aznap és még 6 napig használni a videókonferencia megtekintésére, az előadókkal konzultációra.
11. A helyszínre és távolról videóközvetítésre történő regisztráció írásban kérésre átcserélhető.

A csere a regisztrációkor érvényes díjak összegében rögzített. A különbséget meg kell téríteni. A catering átszámlázást tartalmazó számla helyett minden esetben új számlát állítunk ki.

A kombinált részvételi díjra átváltás esetében a változtatással kialakult új árról új számlát állítunk ki.

 

Lemondási feltételek

1.A regisztráció lemondását kizárólag írásban (emailben) fogadjuk el a konferencia dátuma előtti 10. napig a konferencia@ppkonferencia.huemail címen. Ebben az esetben a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük, illetve a számlát sztornózzuk.
2. Amennyiben a regisztrált résztvevő nem jelenik meg a helyszíni konferencián, illetve az élő videóközvetítést a konferencia napján (majd az azt követő 6 napon) nem tekintette meg a megkapott belépési kóddal, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, és a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni!
3. A helyszíni rendezvények kormányzati, központi tiltása esetén azonnal távoli részvételű videókonferenciára térünk rá. A konferenciát megtartjuk. A részvétel lemondását ez esetre hivatkozva nem tudjuk elfogadni.
Jegyátváltások helyszíntiltás esetén

Amennyiben a törvényi szabályok megtiltják a személyes részvételű rendezvények megtartását, a konferencia csak élő videóközvetítéssel valósul meg, melyről minden helyszínre regisztrálót a Rendező a megfelelő módon és időben tájékoztatja. A helyszínes jegyet váltottak időben jelszót kapnak az élő videóközvetítésbe bekapcsolódáshoz, s jogosultak a jelszót aznap és még 6 napig használni a videókonferencia megtekintésére, az előadókkal konzultációra. Ez esetben a díjkülönbözetet nem hárítjuk át a helyszínre regisztráltakra. Az átszámlázott szolgáltatási díjtételt tartalmazó számla helyett új, változatlan összegű számlát állítunk ki. A részvételi díj nem változik.
A kombinált részvételi díjasok esetében a távoli részvételi díjra vonatkozó díjtételek lépnek életbe, új számla kiállításával együtt. A részvételi díj csökken.

Változtatás joga

A PP Konferenciaközpont, mint szervező a hatályos rendeleteket figyelembe véve fenntartja magának a jogot arra, hogy változtathat a konferenciák műfaján. Hibrid (helyszínen és távolról videón választhatóan, vagy mindkettőt együtt választva), csak helyszíni, csak élő videós műfajt írhat ki konferenciánként különbözően is.

Érdeklődés, reklamáció, visszamondás: konferencia@ppkonferencia.hu