eÁFA!

Kisvállalatoknak már megéri!

2024. június 6.

Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99.

Tematika nyomtatása

Idén elindult a NAV új szolgáltatása. Bevallástervezetet tesz minden áfakötelezett adózó elé. Egyelőre nem kötelező ezen keresztül beadni a bevallást. De az ÁNYK ideje lejárt. Az automatizált áfa-bevallás, ha tökéletessé válik, bizonyára elsöpri. Talán már jövőre?

Technikailag is sok új feladatot, tanulnivalót ad a könyvelőknek, pénzügyeseknek az új áfabevallási lehetőség. De a munkájuk jóval egyszerűbbé, gyorsabbá és biztonságosabbá válik.

Próbáljuk ki! Csak akkor láthatóak az előnyök!

Még nem tökéletes az eÁFA-rendszer. De a tesztidőszakban folyamatosan javítják. Még nem nélkülözi az adategyezőség ellenőrzésének időigényes folyamatát. De majd az is automatizálható lesz, ha az idén júliusra ígért gép-gép (M2M) kapcsolat megvalósul.

Kisebb számlaforgalmú cégek körében viszont már egyre népszerűbb a weben elérhető NAV áfabevallás tervezet segítségével beadható eÁFA-bevallás. Számukra már most egyszerűbb, gyorsabb és kevesebb adminisztrációval jár. A hibafaktor és a NAV ellenőrzések száma is drasztikusan csökkenni fog.

Mindenki jól jár!

A cég a NAV-os felületén ellenőrizheti, kiegészítheti, módosíthatja az adatokat. S a NAV ellenőrzése után egy gombnyomással beadható ezen a felületen is. A jóváhagyás csak az adókötelezett jogosítványa. A NAV önmagában nem képes automatizált bevallás készítésére. Még nem.

Várjuk a cégek vezetőit, pénzügyeseit, könyvelőit, a könyvelési szolgáltatókat, könyvvizsgálókat, a számviteli szakembereket, pénzügyi tanácsadókat! A legilletékesebbek adnak részletes tájékoztatást az eÁFA-rendszerről. Konzultáljanak a legjobb szakértőkkel, hogy eldönthessék, megéri-e igénybe venni a NAV új szolgáltatását

eÁFA!

Kisvállalatoknak már megéri!

 

Időpont: 2024. június 6. csütörtök 9.30–12.50

Helyszín: Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99., 6. emelet

Távolról videón résztvevőknek: június 7. 12 órától június 16.-ig jelszóval

 

Nem kötelező! De az eÁFA-rendszer egyeduralkodó lesz. Próbáljuk ki!

Kisebb számlaforgalmú cégeknél már népszerű! Mert gyors, biztonságos.

A nagyobb cégek még várják az M2M fejlesztését. Júniusra ígérték!

 

Távolról résztvevőknek másnap 12 órától 9,5 napig jelszóval nézhető!
Minden résztvevő már másnap letöltheti az előadók prezentációit!

 

Program

9.00–  Regisztráció a helyszínen

Regisztráció videómegtekintésre június 7. 12 órától június 16-ig jelszóval
(P)

9.30–9.40 Moderátor felvezetője

9.40–10.40 Felkészülés az eÁFA-ra.

Az eÁFA működésének mechanizmusa, előnyei az adózó és a NAV számára.

A tesztidőszak és az éles időszak közötti különbség időben és fejlesztésben.

Mit tud és mit nem tud még az eÁFA-rendszer? A fejlesztések ütemterve.

Az Online Számla Rendszerből, mint forrásból jövő adatok köre. Tipikus hibák az adategyezőség ellenőrzésekor.

Mit kell megtanulni? A NAV egyéni adókódolását átvevő könyvelési szoftverek előnyei.

A webes felületen korrigált, beadott áfabevallás a kisebb számlaforgalmúaknak ajánlott.

Előadó: dr. Honosi Krisztina Elvira szakértő, NAV Tájékoztatási Igazgatósága

10.40–11.10 Kérdésekre válaszol az előadó(
(P)

11.10–11.30 Kávészünet. Konzultáció az előadóval
(P)

11.30–12.00 Könyvelési és ügyviteli programok fejlesztésének irányai az eÁFA rendszerhez igazodva.
Pusztán Edina üzleti elemző és Hóbor Péter CTO, Kulcs-Soft Nyrt.

12.00–12.30 Az eÁFA jelen pillanatos gyermekbetegségei a könyvelők szempontjából.
Ruszin Zsolt alelnök, Magyar Könyvelők Országos Egyesülete

12.30–12.50 Interaktív Fórum az előadókkal

 

A 2024. 1. féléves szezonban a KKV-AKADÉMIA konferenciáin 3 részvétel választható:

  1. Helyszínen személyes részvétel (az élő konferencia napján)
  2. Utólag távoli részvétel videón (az élő konferencia utáni nap 12 órától + még 9 napig)
  3. Kombinált részvétel (helyszínen személyesen és videón másnap 12 órától + még 9 napig)

Részvételi feltételek

1. A rendezvényre való regisztráció a megadott részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott email címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési és számlázási adatokat is.
3. A regisztrációt követően átutalásos vagy bankkártyás fizetésű távnyomtatásos számlát küldünk a regisztrációnál megadott email címre. Az átutalásos számlát 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg. Postai úton csak külön kérésre továbbítjuk.
4. Lemondást csak írásban (e-mailben) fogadunk el a konferencia dátuma előtt 10 nappal. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani csak a konferenciaszervező írásos engedélyével lehet. A megrendelés alapján kiállított számla megfizetése kötelező, a részvételi díj kifizetése alól a rendezvénytől való esetleges távolmaradás sem mentesít.
5. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a rendezvényen, akár helyszínen, akár távolról videón csak azok a regisztráltak vehetnek részt, akik a részvételi díjat előzetesen kifizették.
6. Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy a helyszíni rendezvényekről kép- és hangfelvétel készülhet. Ezeket a kép- és hanganyagokat online felületeinken, a konferenciáról való tudósításban felhasználhatjuk.
7. A résztvevő személyét lehet módosítani a rendezvény előtti napig (a konferencia@ppkonferencia.hu email címen jelezze ezen szándékát), illetve a helyszínen megjelenéskor, az adatok ellenőrzésével.
8. Az utólag (az élő konferenciát követő másnaptól) videón megtekintésre regisztráltak időben (indulás előtt kétszer) jelszót kapnak a videófelvétel megtekintésére, s jogosultak a jelszót az élő konferencia utáni nap 12 órától még további 9 napig használni.
9. A helyszínes regisztráció a regisztráció napján érvényben volt díjkülönbözet megfizetésével átcserélhető az utólag távolról videón megtekintéses regisztrációra. Ezt a kérést a konferenciát megelőző napig kizárólag írásban fogadjuk el.
10.A catering átszámlázást tartalmazó számla helyett minden esetben új számlát állítunk ki.
11. Az egyéb jegyátváltási variációkra a Lemondási feltételek szerinti lemondást és az követően új regisztrációt ajánljuk.

Lemondási feltételek

1. A regisztráció lemondását kizárólag írásban (emailben) fogadjuk el a konferencia dátuma előtti 10. napig a konferencia@ppkonferencia.hu email címen. Ebben az esetben a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük, illetve a számlát sztornózzuk.
2.Amennyiben a regisztrált résztvevő nem jelenik meg a helyszíni konferencián, illetve a konferencia videófelvételét nem tekintette meg az arra megadott időintervallumon belül az előzetesen megkapott belépési kóddal, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, és a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni!
3. A PP Konferenciaközpont, mint rendezvényszervező fenntartja magának a jogot, hogy a kormányzati szabályozóváltozások, rendezvényekre vonatkozó tilalmak, természeti katasztrófák, háborús helyzet, kritikus infrastruktúrák meghibásodása esetén változtasson a konferenciák részvételi formáján. Időponthalasztásra kényszerülve a rendezvényt egy későbbi időpontban mindenképpen megtartja. A részvétel lemondását ezen indokokra hivatkozva nem tudjuk elfogadni.

Jegyátváltások

Ha az előbbiekben említett külső körülmények miatt a személyes részvételű rendezvények megtartása meghiúsul, a konferencia csak rögzített videóközvetítéssel valósul meg, melyről minden helyszínre regisztrálót a rendezvényszervező a megfelelő módon és időben tájékoztatja. A helyszínes jegyet váltottak időben jelszót kapnak a rögzített videókonferencia megtekintéséhez 9 napig. Ez esetben a díjkülönbözetet nem hárítjuk át a helyszínre regisztráltakra. Az átszámlázott szolgáltatási díjtételt tartalmazó számla helyett új, változatlan összegű számlát állítunk ki. A részvételi díj nem változik.
A kombinált részvételi díjasok esetében a távoli részvételi díjra vonatkozó díjtételek lépnek életbe, új számla kiállításával együtt. A részvételi díj csökken.

Érdeklődés, reklamáció, visszamondás: konferencia@ppkonferencia.hu

PP Konferenciaközpont Kft.

1016 Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99.