Ilyen volt a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek 17. Konferenciája

2023. május 25. 14:44

PP Konferencia

Május 17-19. a visegrádi Thermal Hotel lett a logisztikai szakma legfőbb színtere. Immár 17. alkalommal rendezték meg a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Konferenciáját, ahol izgalmas, szakmai tartalmakkal teli előadásokkal, workshopokkal gazdagíthatták tudásukat a résztvevők. A rendezvényen – amely idén az ELLÁTÁSOK LÁNCA 2023 nevet kapta – a vendégek elmerülhettek a logisztika világában, kezdve a legújabb raktári megoldásoktól egészen a mesterséges intelligencia térhódításáig.

Az esemény első, szerdai napján a klubtagok rég nem látott barátként köszöntötték egymást a VIP Night keretében, ahol Dr. Kaiser Ferenc „Az orosz-ukrán háború és hatásai Európa és a világ biztonságára” című előadásával nyitotta meg a rendezvényt. Egy napjainkban igencsak aktuális és mindenkit foglalkoztató kérdéskör, a mesterséges intelligencia is terítékre került egy kerekasztalban Rusznyák András (Deloitte Zrt.), Achilles Georgiu (Talk-a-Bot), Weisz János (Silent Signal Kft.) és Szabó Zoltán (NLV Klub) részvételével.

Az este könnyed lezárásaként egy logisztikai kvízzel készültek a szervezők, Bakos Dániel (Olimpub) vezetésével.

A második nap is számos inspiráló előadás tanúja lehetett a hallgatóság. Szabó Zoltán, az NLV Klub elnöke, a Ghibli Cégcsoport alapító-tulajdonosa köszöntötte a jelenlévőket, majd egy kerekasztal-beszélgetés keretében Pletser Tamás (olaj-, és gázipari elemző, Erste Befektetési Zrt.), Dr. Tálas Péter (intézetvezető, Nemzeti Közszolgálati Egyetem – Stratégiai Védelmi Kutatóintézet) Börcsök Péter (igazgató – pénzügyi tanácsadás üzletág, BDO Magyarország), Achilles Georgiu (Talk-a-Bot), és Oroszi Eszter Diána (Silent Signal Kft.) főként a gazdasági, pénzügyi, energetikai és biztonságpolitikai helyzetre fókuszálva osztották meg tapasztalataikat a közönséggel. A beszélgetés extra elemeként a kerekasztalban résztvevők tették fel kérdéseiket a ChatGPT-nek, amely az OpenAI mesterséges intelligencia kutató laboratórium által kifejlesztett chatbot, mely a felhasználókkal való folyamatos kommunikáció automatizálása során értelmezőmodelleket használ, melyek segítségével a bevitt információkat azonnal interaktívan kezeli.

A  technológia fejlődése elengedhetetlen része a logisztikát érintő fejlesztéseknek is, amelynek biztos részét képezik a mobil robotok. Gubicza Gábor (fejlesztési igazgató, Robotcenter Innovations Zrt.) a „Mobil robotok automata feladatkiosztása szenzorokkal” című előadásában bemutatta, hogy cégük kifejlesztett egy módszert, amely megoldja az automatizált feladatok kiosztását mobil robotok számára. Az operátoroknak így nem kell a robotflotta menedzsert vagy más szoftvert használni, hogy manuálisan indítsanak missziókat.

Az SSI Schäfer vállalatcsoport képviseletében Kardos Péter ügyvezető igazgató modernizációs, ágazatspecifikus megoldásaikat esettanulmányokon keresztül ismertette a résztevőkkel.

A Robert Bosch Power Tools Kft. 2020-ban indult el az intralogisztikai automatizálás irányába, mivel felismerték, hogy a jövőbe mutató logisztikai folyamatok már egyszerűen kivitelezhetetlenek azok automatizálása nélkül. Az első ötletet hamar a műszaki tervezés majd kivitelezés váltotta fel. Ma már 4 megvalósult, jelentős mértékű beruházás előnyeit élvezik mindennapi munkájuk során. Előadásuk során Menyhért Anita (logisztikai projektvezető) és Váci Gergely (logisztikai osztályvezető) az eltelt közel 3 év tapasztalatait osztották meg a közönséggel.

Az 5G technológia által biztosított digitalizációs fejlesztésbe kaptunk betekintést a Vodafone Magyarország és a Huawei közös előadása során egy BYD esettanulmányon keresztül, ahol  Papp Dávid Zoltántól (Head of Corporate Sales, Vodafone Magyarország) és Bóday Tamástól (Director of Integrated Solutions, Huawei) megtudhattuk, milyen kihívásokkal, megoldásokkal és ügyfélelőnyökkel jár egy ilyen projekt.

A szállítmányozói kerekasztal során arra keresték a választ, hogy merre tart a jövő ellátási lánca, mik a várható tendenciák? Olyan logisztikai szakemberek osztották meg itt tapasztalataikat, véleményüket, mint Kossuth József (cargo igazgató, Budapest Airport Zrt.), Lajkó Ferenc (ügyvezető, DigiLog Consulting), Mayer Zoltán (logisztikai igazgató, Ghibli Cégcsoport) és Márta Gábor (ügyvezető igazgató, Rail Cargo Logistics – Hungaria Kft.)

A workshopokon is számos innovatív megoldással találkozhattak a résztvevők. A Jungheinrich Hungária Kft. a Hanon Systems Hungary Kft.-vel karöltve az akkumulátorok és az emelőgépek teljesítményének optimalizálását osztotta meg a résztvevőkkel, az ek robotics Kft. pedig arra tért ki, hogy mi a különbség az AGV és AMR között, elemezve hatékonyságukat, működési elvüket.

A HR-szekció egyik felében a munkaerő toborzás, munkaerő-megtartás témakörét fejtegették Fenyvesiné Zádori Klára (Market Talent Manager & ER Manager, Nestlé Hungária Kft.) Korsós Mónika (Talent Advisor Lead, East Europe, Unilever Magyarország Kft.) és Tóthné Dr. Vankucz Marianna (HR Igazgató, Robert Bosch Power Tool Kft.). A Magyar Posta és az euJobs közös logisztikai sikerprojektjét ismerhettük meg „Boldog karácsonyt” címmel, hogy milyen módon tudták sikeresen végrehajtani az év végi csomaglogisztikai csúcsot és forgalomfelfutást.

A környezetvédelmi szempontokat előtérbe helyezve az újrafelhasználható és digitális EPAL Euro raklapok előnyeit mutatta be Eva Johnson (képviseletvezető, European Pallet Association e. V.), hogy segítségükkel hogyan csökkenthető tovább a csomagolási hulladék. Adatainak védelme minden szervezet kiemelt feladata: sokszor külső követelményeknek való megfelelés biztosítása végett, de egyre inkább saját érdekéből fakadóan is. Manapság egy vállalatnak számtalan kiberbiztonsági kockázattal kell szembenéznie. Oroszi Eszter Diána (Információbiztonsági tanácsadás üzletágvezető, Silent Signal Kft.) előadásában olyan esettanulmányokat mutatott be, melyek során gyakorlati példákon keresztül rávilágított, miért is fontos az információbiztonsági kockázatok megfelelő azonosítása, elemzése és kezelése.

A rendkívül eseménydús nap zárásaként a Gasztroest keretében gálavacsorával, díjátadókkal és egyéb szórakoztató programmal készültek a szervezők.

A konferencia az utolsó napra is tartogatott izgalmas prezentációkat. Kezdésként az idén már tizedik alkalommal megrendezett Logisztikai Csapatbajnokság döntős csapatai (1. helyezett: Hatodik érzék csapat – Széchenyi István Egyetem Győr, 2. helyezett: elMEháborítók csapat – Miskolci Egyetem, 3. helyezett: Ad astra per aspera csapat – Debreceni Egyetem) mutatták be esettanulmányaikat, majd a „Biztonságban a célig” című előadás során Füzesi Tibor (CEO, Ensure Kft.) elmondta, hogy melyek a szállított áruk, értékek biztosítási lehetőségei, valamint hogyan védjük meg ügyfeleink termékeit.

A vállalkozások számára egyre fontosabb, hogy aktív szerepet vállaljanak az olyan társadalmi célú kezdeményezésekben, mint amilyen a környezetvédelem és a fenntarthatóság. A Magyar Lean & Green program keretében megtudhattuk, hogy milyen módszerekkel érhet el nagyobb hatékonyságot egy vállalkozás, miköz­ben a széndioxid-kibocsátása csökkentésével kiemelt figyelemben és elisme­résben is részesülhet. A Lean & Green program célja, hogy támogassa a résztvevőket abban, hogy öt fázisban csökkentsék CO2-kibocsátásukat a logisztikai, azaz a szállítási és a raktározási folyamataikban, amellyel a Párizsi klímaegyezmény céljainak elérésére törekedhetnek (2050-ig). Az erről szóló kerekasztal beszélgetés résztvevői voltak Mihály Eszter (CSR Manager, HELL Energy Magyarország Kft.), Krázli Zoltán (Lean & Green programfelelős, GS1 Magyarország Nonprofit Zrt.), Barla-Szabóné Illés Nóra (Ügyvezető Igazgató, CHEP Magyarország Kft.) és Dr. Soltész Gergő (Compliance & HSSE Director, DPD Hungary Kft.).

Hock-Ritter Ildikó (Ügyvezető Igazgató, TIMOCOM Magyarország) bemutatta, hogyan teszi cégük lehetővé, hogy a szállítmányozó- és logisztikai cégek be tudjanak kapcsolódni a digitalizáció világába. Az új interfészek megkönnyítik a vállalatok hozzáférését a Smart Logistics System-hez. Az úgynevezett Smart API-k lehetőséget nyújtanak az ügyfelek számára, hogy meglévő logisztikai szoftverük segítségével csatlakozzanak a rendszerhez.

Miért kell a logisztikai robotintegrátor? A kérdés megválaszolásában Németh Attila (vezérigazgató, Advanced Robotics Zrt.) volt a segítségünkre. A gyors üzleti bővülés megköveteli a kis piacokon működő logisztikai robotintegrátor működését. A következő 8 évben több mint háromszorosára bővül a raktárautomatizációs megoldásokra fordított összeg globális szinten az Acumen Research and Consulting előrejelzése szerint. A robotintegrátor feladata, hogy megállapítsa az adott vállalkozás robotizációs érettségét, megtervezze, megvalósítsa és üzemeltesse a raktári robotrendszert és bemutassa a várható megtérülést.

A nap zárásaként Rakonczay Gábor, kétszeres Guinness világrekorder óceáni evezős mesélte el eddigi kalandjait és látta el a résztvevőket olyan, a saját életéből hozott motivációs tanácsokkal, amelyek segítségül szolgálhatnak az élet nehéz és megoldhatatlannak tűnő helyzeteiben.

A három napos rendezvény után mindenki feltöltődve, rengeteg hasznos információval, innovációval és megannyi új üzleti ismeretséggel távozhatott, hiszen a hangulatos helyszínen számos lehetőség kínálkozott a szakma képviselőinek a személyes kapcsolatépítésre, a logisztikát érintő kérdések megvitatására és a tapasztalatcserére.