Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek 19. Konferenciája
Újratervezés 3.0
2025. június 3. 12:20
PP Konferencia
2025-ben 19. alkalommal rendezték meg a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Konferenciáját közel 400 logisztikai, beszerzési, raktározási, supply chain vezető részvételével. Az esemény lehetőséget adott arra, hogy a logisztika iránt érdeklődők barátságos légkörben és exkluzív környezetben megvitathassák a szakmai kérdéseket, szakértőktől kérhessenek tanácsot, valamint az izgalmas, hasznos tartalmakkal teli előadásokkal, workshopokkal gazdagíthassák tudásukat.
Az esemény első, szerdai napján a klubtagok rég nem látott barátként köszöntötték egymást a VIP Night keretében, ahol Dr. Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő a „Káosz vagy rend?” című előadásával nyitotta meg a rendezvényt. Kitért arra, hogy milyen erők határozzák meg a világot, az üzleti-és globális trendekre, valamint a politikai konfliktusokra és harcokra.
P. Szabó Sándor sinológus, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Kínai Tanszékének igazgatója a magyar-kínai gazdasági kapcsolatok és a kínai üzleti gondolkodás kapcsán fejtette ki ismereteit és tapasztalatait a résztvevőknek.
Az este lezárásaként egy könnyed casino programmal készültek a szervezők, ahol az érdeklődők akár a pókerben is próbára tehették szerencséjüket.
A második nap is számos inspiráló előadás tanúja lehetett a hallgatóság. Szabó Zoltán, az NLV Klub elnöke, a Ghibli Cégcsoport alapító-tulajdonosa köszöntötte a jelenlévőket, majd egy kerekasztal-beszélgetés keretében Sipiczki Ádám (MOL Nyrt.), Kozák Ákos (Egyensúly Intézet) és Dr. Kaiser Ferenc (Nemzeti Közszolgálati Egyetem) főként a gazdasági, pénzügyi, energetikai és a biztonságpolitikai helyzetre fókuszálva osztották meg tapasztalataikat a közönséggel.
A ONE Magyarország Zrt. esettanulmányban ismertetésre került a „One Solutions Okoseszköz monitoring” megoldása. A rendszer lehetővé teszi az eseményalapú értesítéseket, az adatok automatizált továbbítását és integrálását más rendszerekbe, így támogatva az átláthatóságot, prediktív döntéshozatalt és a működés hatékonyságának növelését. A nyomon követés így nem cél, hanem eszköz a tudatosabb, adatvezérelt működéshez. A vállalat képviseletében Boros Viktor IoT Product & Solution Sales Manager mutatta be a digitalizáció lehetőségeit a logisztikában.
Változó szezonok, állandó munkaerőigények – Hogyan térül meg az atipikus foglalkoztatás a logisztikában? Pataki Balázs (euJobs HR-Group) és Szabó Tamás (IKEA) több mint 10 éves partneri együttműködésén keresztül ismertette azokat a felmerülő munkaerő-problémákat, amelyek bár szezononként változnak, de állandóan jelen vannak a logisztikában. Az IKEA Magyarország soroksári automatizált fulfillment áruháza kapcsán Szabó Tamás olyan tapasztalatokat árult el, amik mind logisztika, mind HR oldalról tanulságosak lehetnek
Az automata raktárak feladatainak megoldásai és kihívásai a logisztikában szinte minden iparági szakembert érintenek. A robotika és az egyre megújuló technikák adta lehetőségeket mutatta be Rácz Rita (LEGO Manufacturing Kft.) a cég magasraktári területeit elemezve, valamint láthattunk néhány kimutatást a raklapmozgásokról is.
Az átfogó és hatékony hűtött raktári logisztikára, amely megfelel a változó fogyasztói magatartásnak, most nagyobb a kereslet, mint valaha. Mit jelent ez a hűtőházak üzemeltetői számára? Dian István és Somogyi Árpád (SSI Schäfer Systems International Kft.) szemléltették a hűtőházi komissiózási folyamatokat manuális, félautomata és automata raktári példákon keresztül.
Az autóipar globális kihívásaira reflektálva Wolf Csaba (SEMCORP Hungary Kft.), Imre Lajos (Continental Automotive Hungary Kft.) és Várkonyi Gábor autópiaci szakértő az újra tervezések kérdéseit vitatta meg. Terítékre került többek között a folyamatos beszállítói ellátás biztosítása, a best practice megoldások a beszállítói együttműködések elmélyítésére, valamint, hogy mire van szükség egy magyar KKV és egy távol-keleti nagyvállalat beszállítói kapcsolatához és milyen jövőkép várható az ipari parkok létesítése kapcsán.
A workshopokon is számos innovatív megoldással találkozhattak a résztvevők. A KION Group a Florin Vegyipari és Kereskedelmi Zrt.-vel karöltve intralogisztikai témájú előadásában mutatta be az AGV-rendszer előnyeit és hatékony alkalmazási módjait a késztermék raktárakban.
A gyorsan forgó fogyasztási cikkek tárolása és kommissiózása mindig is komoly kihívások elé állította a logisztikai szolgáltatást végző vállalatokat. Az intralogisztikai iparág együtt fejlődik a piaci igényekkel, így egyre több automatizált megoldás érhető el a nagy mennyiségű, sokféle méretű rakat tárolására és hatékony kommissiózására, amelyek segítségével alacsonyabb munkaerőigény mellett jóval nagyobb hatékonyság érhető el. Zahornitzky Tamás (BSS Bohnenberg GmbH) ennek kapcsán rávilágított az automatizált megoldások lehetőségeire az FMCG logisztikában.
Egyre világosabb, hogy a céges flották fenntarthatóbb működtetésére és a mobilitáshoz kapcsolódó szén-dioxid kibocsátás csökkentésére nem kizárólag az elektromos átállás, az új technológiák alkalmazása vagy a szabályozásoknak való kényszerű megfelelés jelenti a megoldást. Elgondolkodtató tényeket és gyakorlati tippeket kaptunk Pesti Tímeától (Ayvens), amelyekkel valóban elindulhatunk a fenntarthatóbb mobilitás útján.
A jövőálló infrastruktúra és fenntartható növekedés témáját járta körbe az ipari és logisztikai fejlesztések kapcsán Fábián Tamás (Ghibli Cégcsoport), Tar Péter (CTP Management Hungary Kft.) és Beck Tamás (Colliers Hungary). A kerekasztal beszélgetés során információt kaphattunk az aktuális raktárpiaci helyzetről, a raktárbérlet előnyeiről, valamint a szolgáltatói és bérlői nézőpontokról.
A logisztikai szektorban a HR és foglalkoztatás területe is kiemelt fontosságú, amelynek kapcsán olyan elismert szakemberek szólaltak fel, mint Kissné Szilágyi Katalin (WHC Group), Bebesi Balázs (Hungaropharma Zrt.), Varga János (Magyar Posta Zrt.) és Sótér Mónika (SEWS-CE Kft.). Szóba került a kékgalléros toborzás nehézsége, a magas fluktuáció, a bérköltségek, a fiatal generáció megszólítása és az e-kereskedelem legújabb trendjei.
A folyamatos változás és a bizonytalanság nemcsak kihívás, hanem lehetőség is – a kérdés, hogyan reagálnak rá a vezetők. A reziliencia és a mentális erő nemcsak egyéni képesség, hanem szervezeti érettségi szint is – különösen az AI-alapú változások idején. A vezetőknek ma már nemcsak embereket, hanem gondolkodásmódokat is fejleszteniük kell ahhoz, hogy csapataik valóban alkalmazkodóképesek és fenntarthatóan teljesítők maradjanak. Inspiráló beszélgetésnek lehettünk fültanúi Hricz Ádám (Richter Gedeon Nyrt.), Birizdó Ádám (Giggle Kft.), Marton Janka (DHL Express Hungary), Könczöl Zoltán (Electrolux Lehel Kft.) és Szirtes Hajnalka (GuessYourself) jóvoltából.
Idén egy extra programelemmel is készültek a szervezők. A konferenciák általános velejárója, hogy kevés idő van arra, hogy egymásról rövid idő alatt minél több információt tudjunk meg, pedig nagy igény lenne rá. A vacsora előtti időben az érdeklődők egy 60 perces interaktív ismerkedési élmény résztvevői lehettek a Profiles International Hungary jóvoltából.
A rendkívül eseménydús nap egy Gasztroest keretében gálavacsorával, díjátadókkal és zenés-táncos szórakoztató programmal zárult.
A konferencia az utolsó napra is tartogatott izgalmas prezentációkat. Kezdésként az idén már tizenkettedik alkalommal megrendezett Logisztikai Csapatbajnokság döntős csapatai (1. helyezett: Kockázatosak csapat – Széchenyi István Egyetem Győr, 2. helyezett: Cargo Crew csapat – Budapesti Műszaki Egyetem, 3. helyezett: Határidő Harcosok csapat– Széchenyi István Egyetem Győr) mutatták be esettanulmányaikat.
A Patent Csoport egy igazán rendhagyó és szórakoztató előadás felvezetéssel készült a Szomszédnéni Produkció humoristáival, akik humorral fűszerezve mutatták be, hogyan forradalmasítja a Patent Gate vagyonvédelmi és logisztikai szoftver a beléptetéstől a szállítmánykezelésig terjedő feladatokat.
A Schoeller Allibert képviseletében Jármy András és Mari Dávid tárta a közönség elé bérlési rendszerüket, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy kiváló minőségű, intelligens és újra felhasználható műanyag konténereket béreljenek. A rendszer előnye, hogy nincs szükségük nagy kezdő befektetésre (CAPEX), és a költségek fix havi díj formájában fizetendők. A SmartLink technológiával felszerelt eszközök nyomon követhetők, minimalizálva a veszteségeket és optimalizálva az ellátási lánc teljesítményét. A rendszer hozzájárul a körforgásos gazdasághoz és a karbonlábnyom csökkentéséhez is.
A szállítmányozás különböző szegmenseinek képviselői, mint Kossuth József (Budapest Airport Zrt.), Lajkó Ferenc (DigiLog Consulting), Zirig Dóra (COSCO Shipping Lines) és Márta Gábor (Ghibli Cégcsoport) az innovációkról, fenntarthatóságról és globális kihívásokról fejtették ki véleményüket a világgazdasági aktualitások mentén.
Rákos Szilárd (Zenit Kft.) és Simon László (ECO-LOG-ING Bt.) a Fétis Kft. raktári automatizálási és folyamatfejlesztési eredményein vezette végig az érdeklődőket. A projekt sajátossága, hogy működő operáció mellett valósult meg, ami külön kihívást jelentett az érintettek számra.
Az „Ezek a mai fiatalok” kutatás harmadik hulláma a generációk közötti együttműködésre helyezte a fókuszt. Ecsedi Zsuzsanna (Fürge Diák Iskolaszövetkezet) friss adatokkal és vállalati tapasztalatokkal mutatta be, hogyan lehet nemcsak hatékonyan megtartani a fiatal munkavállalókat, hanem valódi megoldásokat találni a generációs különbségek áthidalására a mindennapi működésben. Megismerhettük azokat a stratégiákat, amelyekkel erősíthetjük a csapat teljesítményét és együttműködését.
A nap zárásaként egy izgalmas és érdekfeszítő beszélgetésben volt részük a jelenlévőknek, amikor Simon Máté (BM OKF Gazdasági Ellátó Központ) bemutatta a katasztrófavédelem logisztikáját, köztük a Hunor-mentőcsapat tevékenységét a tervezéstől a beavatkozásig.
A három napos rendezvény után mindenki feltöltődve, rengeteg hasznos információval, innovációval és megannyi új üzleti ismeretséggel távozhatott, hiszen a hangulatos helyszínen számos lehetőség kínálkozott a szakma képviselőinek a személyes kapcsolatépítésre, a logisztikát érintő kérdések megvitatására és a tapasztalatcserére.
SAVE THE DATE! Már most írja fel a naptárba, és tartson velünk jövőre a 20. jubileumi eseményünkön!
Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek 20. Konferenciája
2026. május 20-22., Hotel Azúr**** Siófok