10 vállalat kapott Üzleti Etikai Díjat 2020-ban

Idén novemberben 10 vállalat vehette át az alapítók és az előző évben nyertesekből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A díjátadó online ünnepségéről részletes beszámoló.

Az alapítók – László Ervin világhírű tudós, író, a Budapest Klub Alapítvány elnöke, és Demcsák Mária a gazdasági szaksajtó meghatározó alakja ­– 21 évvel ezelőtt azzal a szándékkal hozták létre a díjat, hogy a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek felelős tevékenységükkel, gondolkodásukkal, a környezet és a társadalom érdekeivel összehangolt működésükkel példát mutatnak. Az üzleti életben sikeres jelenlétükkel bizonyítják, hogy a profit érdekei összeegyeztethetők a másik ember, a szűkebb közösségük, az élővilág, a társadalom, tehát a fenntartható fejlődés érdekeivel.

_NAI1950

László Ervin és Demcsák Mária. Ők alapították 2000-ben az Üzleti Etikai Díjat.

Üzleti Etikai Díjat évente csak 10 hazai vállalat kaphat négy kategóriában. Az idei díjazottakkal együtt már 114 cég viselheti Magyarországon az üzleti etikus vállalat jelzőt, s vele együtt a márkajel használatát.

2020-ban a Kisvállalat kategória nyertesei:

Open Online Kft.

SHS Kft.

2020-ban a Középvállalat kategória nyertesei:

Flavon Group Kft.

Eu-Solar Zrt.

United Call Centers Kft.

Eurokomax Kft.

2020-ban a Nagyvállalat kategória nyertesei:

Ferro-Sped 2000 Kft.

Gablini Kft.

Videoton Elektro-Plast Kft.

2020-ban a Multinacionális vállalat kategória nyertese:

Liferay Hungary Kft.

Idén is sok jelölés és nagyon színvonalas pályázatok érkeztek. Az eddigi díjazott cégek vezetőiből álló zsűrinek nehéz dolga volt. 37 vállalatvezető szavazott arról, mely cégeknek adnak bizalmat az üzleti etikus jelző viselésére. Ők már tudják, hogy a díj felelősséggel jár. Példát kell mutatni, edukálni, dolgozni a felelős üzleti gondolkodás, magatartás terjedéséért.

Az alapítók az Üzleti Etikai Díj sikerét egyértelműen azzal azonosítják, hogy az alapítás óta eltelt 21 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.

 „Ebben az évben, a járvány okozta hatalmas gazdasági károk, a soha meg nem élt, tapasztalt bajok felszínre hozták az igazi értékeket. Jobban figyelünk egymásra, a munkatársainkra, az üzleti partnereinkre és különösen a természet megóvására, ennek érdekében fejlesztéseink, tetteink irányára. A cégek többségénél a segítés ösztöne, tudásuk, javaik megosztása a rászorulókkal a profitérdekeik elé került.  Ma már számon kérhetjük az üzleti szektor szereplőitől a felelős profittermelést. Ma már az üzleti döntéshozók közül egyre többen megértik, hogy a fenntartható fejlődés érdekében, annak céljával azonos működés egyet jelent az etikus üzleti tevékenységgel. Kimondhatjuk, hogy etikus az a cég, amely profitérdekeit is képes felülírni csak azért, hogy a környezetet ne károsítsa, hogy a társadalmi egyenlőtlenségeket csökkentse, hogy hasson környezete, az emberek gondolkodásmódjára, s tudatosan erősítse hatókörében a felelős létezést” – nyilatkozta Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítója.

DSC_8251

Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítója: „Az üzleti etikus jelző viselése nagy felelősséggel is jár.”

A 2020. évi Üzleti Etikai Díjátadó Kiemelt támogatója a Telenor Magyarország Zrt. (2006-ban díjat kapott cég) képviseletében Molnár István compliance officer köszöntötte az idei nyerteseket.

DSC_8187

Molnár István compliance officer: „Élvezet volt zsűritagként olvasni a pályázatokat, a tisztességes, becsületes, etikus üzleti jelenlét mindennapi megnyilvánulásait.”

Csorbai Hajnalka, az Opten Kft. stratégiai igazgatója, a díjátadó Kiemelt Támogatója nevében mondta el köszöntőjét:

DSC_8220

Csorbai Hajnalka az Opten Kft. stratégiai igazgatója „Nagyon nagy jövője van annak a gazdaságnak, ahol ennyi tisztességes, etikus cég található. Példájukból sokat meríthetünk.”

A 2020. Üzleti Etikai Díj díjazottjainak bemutatása következik:

2020-ban Üzleti Etikai Díjat nyert Kisvállalat kategóriában az

Open Online Kft.

A máriakálnoki székhelyű reklámügynöki tevékenységet folytató marketinges cég egyedüli tulajdonosa egyben az ügyvezetője is egy magyar magánszemély. Árbevételük 81 millió forint, dolgozói létszám: 7 fő. Alapítás éve: 2012. Az OpenOnline minden munkatársa és gyakornoka számára biztonságos, kreatív és barátságos munkahelyet teremt. Célja, hogy munkatársai büszkék lehessenek a munkahelyükre, magukénak érezzék a feladatokat és a tereket. Kreatív irodai környezetben, jó hangulatban és szoros együttműködésben tudnak együtt dolgozni a munkatársak. A 2020-as COVID-19 járvány alatt nagy erőket összpontosít a csapat egészségének védelmére. A járvány kezdetekor azonnal megteremtették a home-office lehetőségét, az otthoni munkavégzéshez szükséges eszközöket hazatelepítették. Büszkék arra, hogy létszám-, munkaidő- és bércsökkentést nem kellett elszenvedniük. Ügyfeleinek arculatát akkor is tiszteletben tartják, ha ők maguk nincsenek tisztában brand bookjukkal, vagy nem áll rendelkezésükre corporate identity. Minden ügyfél egyenlő, és mindenkinek jár a legújabb technológia és a profitabilitás az egyéni vállalkozótól a Fortune100-as ügyfeleinkig. A cég ügyel arra, hogy ne vállaljon több ügyfelet ugyanarra a célcsoportra.

A járvány alatt a külső beszállítóikkal tartották a kapcsolatot, fizették a szerződés szerint őket, ha a szolgáltatásukat nem is tudták igénybe venni. Ugyanakkor nem várták el ezt az ügyfeleiktől. A vis maior helyzetre való tekintettel inkább alternatív megoldásokat ajánlottak számukra.

Elnyerték az Év Kampánya 2020 díjat egy vadonatúj rendezvény marketingkampányával. A cég kiemelkedő pénzügyi stabilitására még 2020 őszén is jó minősítést kaptak.  Aktívan támogatnak a profiljukhoz kapcsolódó oktatási és kutatási projekteket. A győri Széchenyi István Egyetem szerződött oktatási partnerei. Kötelező szakmai gyakorlatra folyamatosan fogadnak szakközépiskolai diákokat és egyetemi hallgatókat. Google Partner ügynökségként országszerte számtalan alkalommal ők tartják a Google Digital Workshop rendezvényeit.

Az elmúlt években a BAGázs, a MAZS és a Bálint házhoz hasonló alapítványokon kívül jelenleg a HelloZemplén, a Kecskeméti Jazz Alapítvány, a győri Lurkó Alapítvány és a MeOut szervezeteket támogatják. Számukra idén már több mint 25 ezer dollár támogatást szereztek.

A zsűri megítélése szerint a pályázatból kirajzolódott egy új, víruskorszakos üzleti etika, melynek a másokat segítő, másokra tekintettel levő megnyilvánulásaira fel kell figyelnünk.  A cég nagyon magas szinten áll a szakmailag és tisztességében is. Hosszútávra építkező, etikus vállalkozás. A marketingszakma példamutató útját mutatták meg ebben a nehéz időszakban.

DSC_8357

A díjat Varga Lászlóné Dénes Vanda, az Open Online Kft. ügyvezető tulajdonosa vette át. A díjátadók: Csorbai Hajnalka, az Opten Kft. stratégiai igazgatója, és Bakos Miklós, a Bakosfa Kft.  ügyvezető igazgatója.

2020-ban Üzleti Etikai Díjat nyert Kisvállalat kategóriában az

SHS Kft.

1990-ben alapította a könyveléssel és adótanácsadással foglalkozó családi vállalkozást Strasszer Jakab, amely ma már 34 főt foglalkoztat, 2 telephellyel és saját irodaházzal rendelkezik Mágocson és Pécsen. A cég már háromgenerációs. 258 millió forintos árbevétellel rendelkeznek.

Az alap alkalmazottaknak is adtak tulajdoni hányadot megbecsülésük jeleként. A cég ügyvezetője második generációs családtag, aki úgy vezeti a céget, ahogyan a családját kezeli, úgy éli ott az életét, ahogyan otthon.

Alapelvük a hűség, a kitartás és a lojalitás. Az ügyvezető asszony példaképe az édesapja, akitől azt tanulta: „Mindegy mit csinálsz, abban a legjobb legyél!”.

„A második generáció, vagyis az én feladatomnak tekintettem a Cég növekedési pályára állítását, hírnév-, megbecsülés-, láthatóság-, pozicionálás megszerzését, értékes munkatársak megbecsülését, rengeteg jóléti intézkedés megszervezését. Emellett megfelelés a piaci elvárásoknak és a digitalizáció elindítását. Szeretnénk és hisszük, hogy tudunk a legjobbak lenni.” – vallja az ügyvezető.

Több alkalommal elnyerték a Családbarát Vállalat címet a kormányzattól, illetve a Három Királyfi és Három Királylány, illetve a családbarát ország mozgalomtól.

Támogatást nyújtanak minden olyan célra, amit magukénak tudnak érezni. Leginkább szűkebb környezetükben templomfelújításokhoz, emlékművek emeléséhez, városnap megrendezéséhez, gyermeknapi, báli rendezvényekhez, gyermektáborokhoz, civil szervezetek működéséhez, személyek tragikus sorsának enyhítéséhez, a COVID miatt hátrányos helyzetűek segítéséhez adtak és adnak.

Irodájuk udvarán 111 darab fát ültettek. Környezetüket virágba borítják. Irodaházukban korszerű szigetelést és napkollektorok által biztosított saját energiafelhasználást teremtettek. Jövőre hibrid cégautóflottára térnek rá, melynek üzemanyagját napelemekkel oldják meg. Ügyfeleik száma 350-400 között van. Felelősségbiztosítással rendelkeznek, mely nagy biztonságot ad ügyfeleiknek is. Előfordult már olyan is, hogy a biztosításuk nem nyújtott fedezetet, mégis kártérítették az ügyfelet.

Rugalmas és otthoni munkavégzés, home office természetes, amihez munkaeszközöket is adnak.  Magas szintű, nagyvállalatra jellemző szociális juttatást, gondoskodást, továbbképzésre lehetőséget adnak munkatársaiknak. Teljesen áttértek a digitális könyvelésre, jelen vannak a legkorszerűbb kommunikációs platformokon is. Az átlagos munkaviszony majdnem 10 év.

A cég minden szempontból kimeríti az etikus cég fogalmát. Végtelenül egyszerűen tisztességes, emberi, családias, becsületes. 3 generációs modelljét és a hosszú távra építkezését tanítani kellene.

DSC_8404

A képen középen Hochschornerné Strasszer Éva, az SHS Kft. ügyvezetője, a díj átvevője a díjátadókkal, Csorbai Hajnalkával és Demcsák Máriával

2020-ban Üzleti Etikai Díjat kapott Középvállalat kategóriában az

Eurokomax Kft.

A budapesti székhelyű cég magyar tulajdonú vállalkozás, amelyet 1997-ben alapítottak a tulajdonosok, akiket régi barátság fűzi egymáshoz. Az azóta eltelt több, mint két évtizedes működése során, a kis létszámú vállalkozás mára az építőipari gépek piacának meghatározó szereplőjévé vált. 1,6 milliárd forint árbevételt termeltek az előző évben, s 23 főt foglalkoztatnak.

2008-ban Kolozsváron alapítottak leányvállalatot, Románia azóta is a fő exportpiacunk. A stabil tulajdonosi szerkezettel rendelkező cég jelenleg két telephelyen működik.

2013 óta jogosultak a Bisnode AAA minősítésre. Hazai gyártásban, hazai munkaerőt foglalkoztatnak, emiatt elnyerték háromszor is a MagyarBrands díjat. 2013 óta az EUROKOMAX® márkanév bejegyzésre került és védettséget élvez az egész Európai Unióban.

A tulajdonosok között nincs vér szerinti rokonság, mégis családi vállalkozásnak érzik a céget. (A KOMAX jelentése “Komaság a Maximumon. ”) A koma szó értelmezése: anyagi és erkölcsi segítséget nyújtó bázis, amely a rokoni és lokális kapcsolatokon túl összeköti az egyént a társadalommal.”

A vállalat tulajdonosai vezetőként napi szinten részt vesznek a cég életében. Magatartásuk magánemberként is példaértékű. Évtizedek óta stabil házasságban élnek és családi hátterük is rendezett, amit fontosnak tartottak kihangsúlyozni a pályázatukban.  Munkáltatóként is példamutató a munkatársak jólétéről gondoskodásuk.

Például: kamatmentes kölcsönnel támogatják a rászoruló kollégákat, de legtöbbször lakásra, autóra kell nekik a cégkölcsön. Kisbabásoknak kisebb pénzösszeg jár náluk.  A munkavégzéshez szükséges céges telefont, laptopot, autót biztosítják a kollégáknak.  A COVID miatt a munkatársak fele lehetőséget kapott az otthondolgozásra.

Külső, belső képzések, nyelvtanfolyamok, értékesítési, szervezetfejlesztési szakmai képzések a munkatársak rendelkezésére állnak. A kft minden esetben tisztességes piaci versenyt folytat vevőivel, beszállítóival és versenytársaival egyaránt. Az általuk képviselt üzleti magatartásról külön szabályzat rendelkezik, amelyet minden munkatárs ismer és betart. Beszállító partnereiket mindig a határidőket betartva, gyakran előre fizetik. Régi ügyfeleik számára hitelkeretet tartanak fenn.

A 2007/2008-at követő időszakban az építőiparban a lánctartozás hatalmas méreteket öltött. A pályázó cég legnagyobb beszállítója csődbe ment. “Összehúzták a nadrágszíjat”, lecsökkentették a saját fizetésünket és szép lassan eladogatták a gépeket. A beszállítót felszámoló céget korrektül kifizették az utolsó centig. Más megoldás számukra szóba sem jöhetett. Közép- és felső kategóriás gépeiknek magas minőségű alkatrészellátást nyújtanak. Társadalmi felelősségvállalásukban kiemelkedő a véradás.  Mindhárom tulajdonos aktív véradó. Év végén rendszeresen adományoznak rászoruló gyermekeknek, a Pető Intézetnek, az SOS gyermekfalvaknak, a Heim Pál Gyermekkórháznak Az önkénteskedésben nagyon hisznek.

Minden esetben törekszenek a magyar beszállítókkal, magyar partnerekkel való együttműködésre. Ezáltal is támogatják a hazai cégeket és a magyar munkaerőt. Polisztirolvágó termékcsaládjuk, amit Európa számos országában (Európa határain kívül is) értékesítenek, nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a hazai, európai és globális építőiparban kevesebb hulladék termelődjön.

Végtelenül egyszerűen tisztességes, etikus tulajdonosokkal és saját emberségükre szabott céggel ismerkedhettünk meg. A szerénység és emberség süt át minden cselekedetükön, hozzáállásukon. Hosszútávon megtérülő üzleti etikussággal rendelkező cég. Ott a helye a díjazottak között.

DSC_8451

Az Eurokomax Kft. képviseletében Poroszkai Zoltán ügyvezető vette át a díjat. Díjátadók: Molnár István complience officer, a Telenor Magyarország Zrt. és Bakos Miklós, a Bakosfa Kft. ügyvezetője.

2020-ban Üzleti Etikai Díjat kapott Középvállalat kategóriában az

EU-Solar Zrt.

A 2016-ban alakult cég éves árbevétele idén már meg fogja haladni az 5,5 milliárd forintot, de a tavalyi árbevétel alapján még a középvállalatok között foglal helyet. Egy magánszemély tulajdonosa van, aki egyben az ügyvezetői tisztséget is betölti. Pécsi székhelyű cég. Dolgozói létszám 53 fő. Főtevékenysége a napelemes rendszerek nagykereskedelme, a fotovoltaikus rendszerekkel kapcsolatos teljes körű ügyintézés, teljes kivitelezés, folyamatos monitoring és karbantartás.

Munkatársainkkal szemben nem a klasszikus belső hierachiamodellt alkalmazzák, alapvetően partneri viszonyra törekednek. A munkavégzés hatékonysága, a munkakedv fenntartása érdekében heti rendszerességgel szakmai fejlesztést, coachingot biztosítanak mindenki számára. A napelemes iparági versenytársaikhoz képest 15%-kal magasabb bért adnak munkavállalóiknak. A piacképes alapbér mellett teljesítményarányos jövedelmet nyújtanak. A COVID járvány alatt is stabilan tartották a létszámot.. 250 millió forintos törzstőkével rendelkeznek, ami a cég stabilitását biztosítja a legviharosabb, időkben is. Teljes felelősséget vállalnak a közvetlenül nyújtott szolgáltatásokért és a szerződésben álló alvállalkozók munkájáért. Saját 360 kWp teljesítményű kiserőművet üzemeltetnek, amivel jelentősen csökkentették az ökológiai lábnyomukat. Már most teljesítették a 2050-re kitűzött karbonsemleges működési célokat. Rendelkeznek a Bisnode AAA tanúsítványával. 2019-ben elnyerték a Szerethető Munkahely címet is.

Kiemelt figyelmet szentelnek a fizetési határidők 100%-os betartására és a késedelmes teljesítések elkerülésére, s ugyanezt megkövetelik partnereinktől is. Egész országot lefedő szervizhálózatot üzemeltetnek a garanciát érvényesíteni kívánók számára. Bevezették az érintésmentes szerződéskötést és számlázást is. 2017-ben létrehozták oktatási intézményüket EDU-Solar márkanév alatt: A cég egyúttal állami engedéllyel rendelkező Felnőttképző intézmény is, ami egyedülálló a hazai napelemes piacon.

Kivitelező partnereiktől átvállalják a legnehezebb feladatokat. Nem kell adminisztrációval tölteniük idejüket,. Az árajánlatokat, a raktározást, szállítást elvégzik helyettük. A terméktámogatást is teljesen költségmentesen nyújtják nekik. A társadalmi felelősségvállalásuk példamutató a beteg, kiszolgáltatott emberek irányában.  A vállalat a koronavírus váratlan beköszöntét követően úgy határozott, hogy 100 millió forintos támogatást nyújt a napelemes piacnak. Wifi modulokat osztottak szét azon igénylők között, akik nem rendelkeztek kommunikációra alkalmas inverterrel.

A pályázó cég 2012-es alapítása óta tevékenységével közel 65.500 tonna(!) CO2 megtakarítást eredményezett minden egyes évben.

Elkötelezett hívei az elektromobilitás terjesztésének. Rendelkeznek elektromos gépjármű töltésére alkalmas töltőállomás üzemeltetési engedéllyel, s minőségi autótöltők forgalmazásával és telepítésével is foglalkoznak. Céges autóflottájuk nagy része is zöld rendszámmal rendelkezik, a nulla károsanyag-kibocsátású, teljesen elektromos kategóriába tartozik.

A fiatal cég rendkívül progresszív fejlődési pályát futott be nem csak az árbevétel, hanem a tudatosság, felelősségvállalás területén is. Nagyon sok ilyen cégre volna még szüksége a világnak, hogy gyorsabban fejlődjenek, szolgáltassanak, edukáljanak, mint a klímaváltozás romlásának üteme. Méltók az üzleti etikai díjra.

DSC_8503

Középen Petre András, az EU-Solar Zrt. vezérigazgatója, A díjat átadják: Cseresnyés Örs, a VP Telekom IT ügyvezető igazgatója, a Deutsche Telekom IT Solutions tavalyi díjazott képviseletében, valamint Gellér Róbert ügyvezető, a Gelbert Eco Print Kft. üzleti etikai díjat kapott cég vezetője.

2020-ban Üzleti Etikai Díjat kapott Középvállalat kategóriában a

Flavon Group Kft.

Alapítás éve: 2005. Debreceni székhelyű cég. Tulajdonképpen 2 vállalatból álló cégcsoport. Egyik cégben a gyártás folyik, a másikban az értékesítés. 100%-ban magyar tulajdonú családi vállalkozás. Főtevékenység: étrend-kiegészítő termékcsalád gyártása és forgalmazása. Alkalmazottak száma 41fő. Kapcsolt vállalkozásokat alapítottak az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Lengyelországban is. Mára kontinenseken átívelő céghálózattá fejlődtek. A tulajdonosok vezetik a céghálózatot. Büszke tagjai a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesületnek, amelynek fő célkitűzései közé tartozik a gazdasági és társadalmi értékteremtés támogatása. Emellett aktívan részt vesznek a magyarországi Közvetlen Értékesítők Szövetségének (DSA) munkásságában, mely az MLM-szektorban működő vállalatok érdekképviseletét látja el.

A munkatársak szakmai fejlődését fontosnak tartják, képzések, tréningek nyelvtanulások rendszeresek a cégnél. Dolgozóik 60 %-a legalább öt éve ott van a vállalatnál. A hűséget díjazzák, megbecsülik. Magas fejlettségű szociális és képzési hátteret nyújtanak a munkatársaknak. Lakásvásárláshoz sokan kaptak már tőlük támogatást. Iskolakezdési támogatást adnak a szülőknek. Céges autóikat is ingyenesen kölcsönadják a munkatársaknak. 13. havi fizetés és egyéni bónusz jutalmak is vannak az ösztönzési rendszerükben.

Vállalkozásuk megalapításakor küldetésükként fogalmazták meg az egészségesebb életmódhoz való hozzájárulást, az egészségtudatra nevelést. S jelentős hangsúlyt kapott a magyar gazdaság támogatása, a magyar munkaerő foglalkoztatása és lehetőség szerint magyar alapanyagok felhasználása is. Hiszik, hogy amit nap mint nap előállítanak:  a  Flavon termékek fogyasztása  – gyümölcs-zöldség alapú étrendkiegészítők – hozzájárul az egészséges életmód növeléséhez. A magyar flavonoid-kutatás kiemelkedő alakjával együtt dolgoznak, ez is biztosítja termékeik magas minőségét.

Büszkék arra, hogy az étrend-kiegészítésnek, a napi zöldség- és gyümölcsfogyasztásnak egy új, egyszerűen használható, XXI. századi módját teremtették meg. Termékeik, üzletpolitikájuk, működésük magas színvonalát rengeteg hazai és nemzetközi díj fémjelzi. Terjesztőik, klubtagjaik a Flavon márka követei világszerte, egészséges táplálkozásra törekvő tudatos vásárlók és forgalmazók, akiknek igényük van arra, hogy tiszta forrásból származó termékeket használjanak, és erre biztassák a környezetükben élőket is.

Fő alapanyag-beszállítóik jelentős részéhez évtizedes bizalmi kapcsolat köti őket. A legmagasabb szintű élelmiszerbiztonsági irányítási rendszert vezették be, mellé a még szigorúbb, gyógyszergyártók számára kötelező élelmiszerbiztonsági irányítási rendszert is.

Vámospércsi zöldmezős gyártó cégük a helység legnagyobb munkaadója és adófizetője és a helyi közösségi programok támogatója. A térség szervezeteit, intézményeit pénzbeli adományokkal támogatják.

Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy az MLM-szakma megítélése a köztudatban javuljon, és ne a tisztességtelen, félrevezető piramisrendszerben működő cégekkel azonosítsák őket. Szívügyük a beteg gyerekek helyzetének megsegítése. Az anyagi és termékbeli segítségnyújtás mellett munkatársaik bevonásával számos önkéntes akcióban, kampányban vettek és vesznek részt. Minden márciusban értékesített karton árából 250-290 forintot adományoznak a beteg gyerekek részére. Aktív résztvevői az országos Bringázz a munkába-kampánynak.

Környezettudatos, az egészséges életmód mellett elkötelezett, mások jólétéért aktívan cselekvő, a dolgozókkal hosszútávon tervező vállalkozás.  A minőségi és etikus üzleti jelenlét jellemző rájuk.  A környezetükre odafigyelő, adó, segítő és gondoskodó vállalat.  Méltó az üzleti etikai díjra.

DSC_8550

A díjat Gaál László ügyvezető igazgató vette át. A díjat átadták: Molnár István complience officer, Telenor Magyarország Zrt., és Gyimesi László, a Mystic Nails Hungary Kft. ügyvezetője, előző években díjazott.

2020-ban Üzleti Etikai Díjat kapott Középvállalat kategóriában a

United Call Centers Kft.

A miskolci székhelyű cég 230 fővel dolgozik, tavaly 1,93 milliárd forintos árbevételt értek el. A két hazai cég alkotta tulajdonosi kör mögött hazai magánszemélyek állnak. A cég több mint 20 éves. A közelmúltban elnyerték a Család és Fogyatékosságbarát munkahely, az Év Felelős Foglalkoztatója, valamint az Év Véradóbarát Munkahelye címeket. Természetesen minden minősítéssel rendelkeznek, ami a megbízhatóságukat alátámasztja.

Rugalmas munkaszervezés, szabadságolás, ergonomikus munkakörnyezet jellemzi a munkáltatói gondoskodásukat.  Legfőbb értékük az elégedett munkavállaló. Folyamatosan motiválják őket, tréningezik, dedikált soft kills csapataik támogatják a munkatársak mindennapi sikerességét. Egyéni és csoportos coachingokon rendszeres értékeléseket tartanak. Belső képzési akadémiát működtetnek. A kiemelkedő teljesítményeket jutalmazzák.

Idén márciusban a COVID-ra azonnal reagálva, alig 3 nap alatt közel 180 munkatársuknak teremtették meg a hatékony és folyamatos otthoni munkavégzés lehetőségét. Korszerű céges számítógépekkel és eszközökkel látták el dolgozóinkat, melyeket céges autókkal szállítottak otthonukba, és üzemeltettek be részükre. Különösen nagy hangsúlyt fektettek a kapcsolattartás fontosságára.  A munkáltatói gondoskodás rendkívül magas színvonalú a cégnél.

A tulajdonosok pontosan tudják, hogyan működik egy jó contact center, hiszen telefonos operátorként kezdték a pályafutásukat.  A tulajdonosok a vezetőkkel karöltve megfogalmazták a UCC által képviselt etikai magatartási, viselkedési és irányítási elveket, melyet a UCC Etikai Kódexében foglaltak össze. Ebben kiemelkedő jelentőséget kapott a munkakörnyezet megteremtése, a közösségi szerepvállalás és a környezettudatosság.

Ügyfeleik a két legfontosabb értéküket bízzák rájuk, s ezzel tisztában vannak: márkanevük képviseletét és ügyfeleiket. Regionális vezetői pozíciójukat annak köszönhetik, hogy ezt a felelősséget érzik és jól kezelik. Hosszú távú üzleti partneri kapcsolatokkal büszkélkedhetnek, amelyeket a bizalom, a tisztességes eljárás, és a felelősségteljes üzleti döntések meghozatala jellemez.

Aktív szerepet vállalnak iparáguk szakmai szervezeteiben, és az együttműködés területein.

Társadalmi felelősségvállalásukban fő helyen szerepel a különböző érdekképviseletek és kezdeményezések támogatása, az önkéntesség és a csapatmunkában végzett példamutató magatartás. Az Év Véradó Munkahelye elismerést is megkapták már.  Ötletesség és projektgazdagság jellemzi az adakozási és segítő munkájukat. Kiemelt figyelmet fordítanak a megváltozott munkaképességűek és fogyatékkal élők foglalkoztatására. Olyan munkaköröket hoztak létre, amelyek elősegítik a beilleszkedést. Munkatársaiknak érzékenyítő tréningeket szerveznek az elfogadó szemléletmód kialakítása érdekében.

A két miskolci irodájuk között elektromos rollerekkel közlekednek.  Tavaly 80 darab új kerékpárral gazdagították miskolci irodai eszközkészletüket. Mindennapi szokássá vált a környezettudatosság a munkatársak körében. Azóta nincs olyan társadalmi probléma, amiért ne közösen lépnének fel.

Térségük felelős foglalkoztatói. Kiemelkedő a család- és gyermekcentrikusságuk és a példamutatásuk szűkebb környezetükben. Rendkívül gazdag, eredeti és eredményes, valamint kreatív a küldetésükkel kapcsolatos tevékenységük palettája. Etikus, emberi munkahelyet, 21. századi felelős vállalati modellt építettek. ott a helyük az etikus cégek között.

DSC_8599

Kozma Richárd ügyvezető igazgató távolról kapcsolódott be a díjátadásba. A díjat jelképesen átadták: Gellért Róbert, a Gelbert Eco Print Kft. ügyvezetője és Gyimesi László, a Mystic Nails Hungary ügyvezetője. A képen Demcsák Zsuzsa műsorvezető is látható.

2020-ban Üzleti Etikai Díjat kapott Nagyvállalat kategóriában a

Ferro-Sped 2000 Kft.

A dabasi székhelyű cég főtevékenysége a közúti áruszállítás belföldi és nemzetközi viszonylatban, valamint a túlméretes fuvarozás. A családi vállalkozás 4 tagja kezében van a cég túlnyomó többségi tulajdona. Éves forgalmuk 5,45 milliárd forint. Az alkalmazottak száma 172 fő, az alapítás éve: 1999.

Ritkának mondható sikeres generációváltás az övék. Id. Suhajda Tamás már 30 éve fogott vállalkozásba. A folyamatos növekedést úgy érték el, hogy a családi értékeket mindvégig megtartották. Ma már az ifj. Suhajda tamás vezeti a céget innovatív szemléletben, dinamikusa, felelősen.

Cégpolitikájuk az egy hajóban evezés, egy csapatban való hitre épül. A közös programok nélkülözhetetlenek a cég életében.

Csapatépítő programok, hagyományos rendezvények, közös élmények. A kamionokat vitorlázásra is tudják cserélni néhanap. Sofőr kollégáknak kötelező munkavédelmi és tachográf oktatást tartanak. Év végén hagyományos évértékeléssel egybekötött szervezett vacsorát tartanak, táncos mulatsággal. A Ferro-Sped focikupát minden évben megrendezik. Az országos kamiontalálkozókra a sofőrök maguk kéredzkednek, képviselve a céget, családjukkal, kollégáikkal. Mikuláscsomag jön a gyerekeknek minden évben.

A különböző részlegek vezetőivel (fuvarszervezés, kontrolling, marketing, hr, műhely, telephely) külön-külön heti meetinget tartanak a vezetők.  A hibák és a jobbá válás is felkerül a napirendre. A folyamatosan úton levő sofőrökkel a kommunikációt egy facebook zárt csoportban oldják meg. Onnan informálják őket, véleményüket kikérik. A gépjárművezetők ambícióit bizonyítja, hogy többen rendszeresen beneveznek az ország legjobb kamionsofőrje címért folyó versenybe.

Az első számú vezető, mint tulajdonos is igyekszik tisztességesen irányítani a céget. . Szerinte most, a vírusjárvány sújtotta időkben ez fontosabb, mint valaha. Ezen döntések meghozatalánál a legnagyobb nyomást az jelenti, hogy az ember felelősséggel tartozik minden dolgozójáért, közvetve azok családtagjaiért, akiknek megélhetést biztosít. Náluk szerencsére nem volt leállás.

Büszkék a Bisnode tanúsítványukra és a KKV TOP 100 vállalkozása közé bekerülésükre. A napokban elnyerték a Magyar Brands 2020 díjat Kiváló Üzleti Márka kategóriában.

Minden üzleti partnerüket évente legalább kétszer meglátogatják, személyesen, kollégákkal együtt megy el a tulajdonos hozzájuk. nem egy fuvarból kell meggazdagodni. – vallja a vezető. A win-win felállásban és a minőségi munkában, szolgáltatásban hisz. Elve, amit be is tart: Amit ígértünk, azt be is tartsuk! A vállalkozás fontos része, hogy az alvállalkozókat évente egyszer egy vacsorán évértékelőre hívják. 8 napon belül fizetnek nekik, mert tudják, hogy milyen fontos a stabil munkalehetőség a számukra.  Még akkor is, amikor nekik 45 napra fizetnek átlagosan a megrendelők. Az alvállalkozók körében nagyon jó hírnévre tettek szert.

Társadalmi felelősségvállalásuk röviden összefoglalva:

  1. Városuk jobbá tételéért tesznek. Óvodát, iskolát támogatnak mind pénzzel, mind pedig szállítási szolgáltatással.
  2. Országos szinten beteg, rászoruló gyerekeket támogatnak. Munkatársaikkal együtt ajándékgyűjtés szerveztek a Mikulás Gyárnak.
  3. A Csodalámpa Alapítvánnyal együttműködve 4 súlyosan beteg gyermek kívánságát teljesítették. Egy beteg SMA-s gyereknek adták az év végi ajándékok összegének nagy részét.

Véradást szerveznek rendszeresen, a karantén alatt rajzversenyeket szerveztek az otthon lévő gyerekeknek.

Környezettel szembeni felelősségük erős. A közúti szállításban tudnak zöldek lenni. Járműparkjuk 100 %-ban a legjobb, Euro 6 környezetbesorolású. Abroncsaikat minden esetben megfutózzák, vagyis lényegében újrahasznosítják. Szelektív hulladékgyűjtő konténereik vannak. Mindenhol érvényesítik a hulladékgyűjtést. A legkorszerűbb informatikai rendszerben kezelik az ügyfeleket, a fuvarokmányokat, számlázást. A papírcsökkentés mértéke óriási. Most következik az e-számla bevezetése. Jelen pillanatban zajló projektjük egy 50 kw-os kiserőmű kiépítése. A napelemrendszer 100%-ban saját beruházás.

A pályázó cég nagyon jó hírnevű, sikeres generációváltás is már végrehajtott fuvarozó vállalat. Imponálóan egyszerű modellben rejlik a sikere. Emberséges, innovatív, hiteles és tekintettel van a másik emberre és a környezetére. 

DSC_8654

A Ferro-Sped tulajdonosai: Suhajdáné Kosztolányi Judit és Suhajda Tamás ügyvezető igazgató, a díjátvevők a távolban levő munkatársaikkal ünneplik a díjat.

2020-ban Üzleti Etikai Díjat kapott Nagyvállalat kategóriában a

Gablini Kft.

A céget 1988-ban alapította Gablini Gábor. A dolgozói létszám 155 fő. Nettó árbevétele: 15.75 milliárd forint. Budapesti székhelyű nagyvállalat. Főtevékenysége: személy és könnyűgépjármű-kereskedelem, -javítás, karbantartás, alkatrész-nagykereskedelem és kiskereskedelem.

Gablini Gábor a Peugeot márkakereskedésével kezdte építeni a családi vállalkozást. 32 év alatt folyamatos technikai, technológiai fejlesztések és saját nevelésű fiatal szakemberek jellemezte erős fejlődési pályát futott be a cég. A minőségügyi rendszerek mindig megalapozták azt, hogy a ma már cégcsoport felállásban működő cég folyamatosan eleget tudjon tenni a vevői elvárásoknak és a jogszabályi, valamint a minőségi elvárás követelményeinek.  A minőség iránti elkötelezettség folyik végig a cég életútján. Mindig az elsők között járt a fejlesztésekben.

A márkakereskedés közben folyamatosan bővült az új márkák forgalmazásával, újabb telephelyekkel, beruházásokkal. Az M3-as Nissan telephely hozott egy nagy fordulatot a cég életében, Majd jött az Infiniti, a Hyundai és a többiek.

Gablini Gábor minden egyes szervezetben, szövetségben betöltött tisztségében a vállalkozások boldogulását és az etikus magatartás elterjedését támogatja. Jelenleg betöltött tisztségei: GMOSZ alapító elnök, MGYOSZ alelnök, MNKSZ elnök, BKIK elnökségi tag, Szakképzési Innovációs Tanács tag Menedzserek Országos Szövetsége tag.

Cégpolitikájuk alapkövei: a folyamatos tárgyi és személyi fejlesztés, továbbképzés, az új technológiák bevezetése, a minőségi szolgáltatás biztosítása, a munkavállalók folyamatos továbbképzése, kiemelten a technológiai fejlesztések, környezetkímélő megoldások és az optimális anyaggazdálkodás.

A környezetért és az energiapazarlás ellen mindent megtesznek. Hosszú a lista. Talán az Okos telephely megvalósítására törekvést érdemes kiemelni, mint egyediséget. A vállalat által bevezetett technológiák mindegyike okos és energiatakarékos, valamint kényelmi funkciókat is szolgál. A legkorszerűbb, 21. századi technológia, az automatizálás világát valósították meg.

Az általuk forgalmazott márkák által kínált elektromos személy- és kishaszon gépjárművek egyszerre kínálnak környezetkímélő és már középtávon is rendkívül költséghatékony megoldást a mindennapi közlekedéshez. A forgalmazáson túl úttörő szerepet töltenek be az üzemeltetési területen is. Több villámtöltőt építettek ki, amit ingyenesen elérhetővé tettek. Magyarország legnagyobb magánkézben lévő „E-kúthálózat” tulajdonosai 3 telephelyen kívüli töltőponttal a főváros környékén.

Elismeréseik: Business Superbrands díj elnyerése háromszor, Családbarát Munkahely, Legdinamikusabban fejlődő KIA márkakereskedés.

Így vall munkásságáról, hitéről az egyik legnagyobb hírnevű hazai vállalkozó, üzletember:

 „Amikor a 80-as évek elején elkezdtem felépíteni a saját vállalkozásomat fontosnak tartottam, hogy az akkori állami autójavító gyakorlattal szemben, ahol az etikus magatartás alig volt ismert, a megbízhatóságot, a szakmai tisztességet és a becsületességet, mint alapvetéseket állítsam a középpontba. Ez egy egészen más értékrend volt, talán a nehezebb út is, de ma sem tenném másként. Az igazi kihívás, hogy ezt a vállalkozás egészének kultúrájává tegyem és ezt meg is tudjuk őrizni, folyamatosan változó körülmények és társadalmi beidegződések közepette. Már több mint 30 éve így dolgozunk, ezután sem szeretnék ezen változtatni. Az üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás főbb ismérvei számomra: a TISZTESSÉG, a PARTNERSÉG, az EGYÜTTMŰKÖDÉS és a JÓZAN ÉSZ.” Gablini Gábor Ferenc

Az országosan ismert és elismert autókereskedés talán az egyetlen, amelyik a kezdetek kezdete óta fenn áll és egyre öregbedik a híre. Gablini Gábor személye elválaszthatatlan a sikersztoritól. A tisztesség, a minőség és a becsületes munka iránti elkötelezettsége legendás. Ami az általa felépített cégen is átsüt. A cég és a tulajdonos életműve is megérdemli az üzleti etikai díjat.

DSC_8722

A díjat Gablini Gábor tulajdonos vette át.  Díjátadók: Szabó Lajos, az iDATA Kft. üzleti etikai díjnyertes cég alapító ügyvezetője és Kelemen Viktor, a Bureau Veritas Magyarország Kft., tavalyi díjnyertes cég ügyvezető igazgatója.

2020-ban Üzleti Etikai Díjat kapott Nagyvállalat kategóriában a

Videoton Elektro-Plast Kft.

Tulajdonos: a Videoton Holding Zrt., árbevétel: 29,1 milliárd forint. A kaposvári székhelyű cég főtevékenysége: műanyagfeldolgozás, autóipari alkatrészek, háztartási, szépségápolási villamoskészülékek, hangtechnikai termékek gyártása. Dolgozói létszám: 1052 fő, alapítás éve 1993.

A város legnagyobb ipari foglalkoztatója. Másfél százados múlttal rendelkező vállalata. A késztermékeik exportra készülnek világmárkával rendelkező multinacionális vevők részére. Termelésük a legfejlettebb Ipar 4.0 technológiával folyik.  2019-ben az Év Gyára elismerést is megkapták. Munkavégzésüket a LEAN-szemlélet hatja át.

A legnagyobb értékükük a jól képzett, nagy tapasztalattal rendelkező, elkötelezett munkaerő.  Gondoskodó munkáltatók. A stabil menedzsment 10-20 éve irányítja a céget, ami a karrierlehetőségek megadásának köszönhető. Kiemelt figyelmet fordítanak a munkakörnyezet igényességére, korszerű gyártóeszközökre, a világítás korszerűsítésére, szociális helyiségek színvonalára. balesetmegelőzésre, egészségvédelemre. Rengeteget költenek képzésre, a munkatársak tanulmányainak támogatására.  Duális képzés keretein belül több egyetemmel, szakképző intézménnyel alakítottak ki hosszú évtizedekre együttműködést. Az

A rugalmas munkaidő náluk azt jelenti, hogy a bizonyos törzs munkaidő felüli időről a dolgozók maguk döntenek. A dolgozók támogatásának rendkívül hosszú palettája van. Minden, amit a legjobb cégek gyakorlatából ismerhetünk, és még azon is felül. Sport, kultúra, üdülés, vásárlási kedvezmények, telefon, szórakozás stb. Természetesen Családbarát Munkahely! Szakszervezet és üzemi tanács is működik. Részt vesznek a helyi közéletben. Az SKIK választott elnöke és etikai bizottság elnöke pozíció is az övék.

Mivel a legnagyobb világcégek beszállítói, ezért minden szabványnak, minőségi előírásnak, törvényeknek, kötelezettségeknek megfelelnek. Csak olyan partnerekkel és beszállítókkal állnak kapcsolatban, akik átlátható működésükkel a legszigorúbb etikai normáknak is megfelelően végzik tevékenységüket.

Társadalmi felelősségvállalásuk rendkívül kiterjedt, hosszú távra tervezett, a térséghez kapcsolódik. Főként civil szervezetet, sportegyesületeket, oktatási intézményeket, egészségügyet részesítenek támogatásban. A CSR útlevél bevezetésével egyedülálló módon munkatársaik önkéntes aktivitását ösztönzik. Eddig összesen 20 projektben 369 munkatárs tett embertársaiért.

A fenntarthatóság elveit és gyakorlatát magas szinten élik. A környezeti terhelést a lehető legalacsonyabbra szorítják. A természeti erőforrások kímélése, a károsanyag-kibocsátás, az energia és a vízfelhasználás visszaszorítása, a hulladék mennyiségének csökkentése, újrahasznosítása a környezetet nem terhelő gyártási eljárások alkalmazása, jelentős beruházások és odafigyelő szemlélet mellett valósul meg a vállalatnál.

A város tisztaságáért sokat tesznek. Kaposvár nagytakarításából derekasan kiveszik részüket. A levegő tisztán tartása érdekében a bringázást pártolják.

Az egyik legnagyobb hazai iparvállalat rendkívül magas minőségben dolgozik, s a színvonalat munkatársai felé gondoskodásában és a szűkebb környezete segítségében is fenntartja. Erős az elköteleződése a fenntartható fejlődés iránt. Felelős, etikus vállalatként a legjobbak között a helye. 

DSC_8757

Fábián Balázs és Pálca Levente, a Videoton Elektro-Plast Kft. ügyvezetői távolból kapcsolódtak be a díjátadóba. A díjat jelképesen átadták nekik: Szabó Lajos, az iDATA Kft. alapító ügyvezetője és Demcsák Mária díjalapító.

2020-ban a Multinacionális vállalat kategória abszolút nyertese

a Liferay Hungary Kft.

Az anyavállalat székhelye Kaliforniában, Los Angelesben van.. A hazai leányvállalat a Közép-európai térséget szolgálja ki főtevékenységével, a szoftverfejlesztéssel. Dolgozói létszám 76 fő, éves árbevétel: 1,184 Mrd. Ft. Az alapítás éve 2010.

Tizenöt évvel ezelőtt lépett piacra az USA-ban a nyílt forráskódú Java rendszereket fejlesztő anyacég. Mára 24 irodával rendelkeznek 19 országban és több mint 1800 nagyvállalati ügyfelet szolgálnak ki.

A járvány miatt online működésre tértek mentek át. Felméréseik szerint a home-office-os kollégáik úgy érzik, hogy megfelelő emberi támogatást kaptak mind feletteseiktől, mind pedig munkatársaiktól.

Alapmottójuk: “To see people reach their full potential to serve others” – azaz szeretnének mindenkit arra ösztönözni, hogy képessége kiteljesedésével minél nagyobb mértékben segítse környezetét

Az IT szektorban átlagosan 13-14%-os fluktuáció tapasztalható, míg a cégnél ez az érték az iparági átlag alatt mozog, ami részben a vállalat önkéntes programjának köszönhető. Az úgynevezett OpenTalk rendszert használják arra, hogy a pályázó még az önéletrajz leadása előtt megismerkedhessen a céggel, a munkatársakkal és az irodai hangulattal. Aki alacsony bért kér, annak is magasabb bért ajánlanak. Az új munkatársakat szakmai és ún. people care vezetők fogadják, akik gyakorlatilag mentorként segítik őket a beilleszkedésben, illetve karriercéljaik elérésében. Termékük egy ingyenes IT szolgáltatás, ezért olyan tudásmegosztó oldalt indítottak, amelyre bármelyik kolléga szabadon tölthet fel oktató jellegű anyagokat vagy bejegyzéseket. Támogatják a továbbképzéseken, konferenciákon való részvételt, mint például az online kurzusok elvégzését. Nyelvtanfolyamokat szerveznek az irodában, amelyeken ingyenesen és munkaidőben vehetnek részt a kollégák.

Arra ösztönzik őket, hogy munkaidejük 60%-át töltsék konkrét munkával, 20%-ot önfejlesztéssel és 20%-ot jótékonykodással vagy a mentorukkal.

Az ügyvezető, Balogh Zsolt személyében is a cégcsoport szemléletmódját közvetíti a kollegák felé. Elkötelezett támogatója és önkéntese az InDaHouse Egyesületnek. A vállalat önkéntes programja lehetővé teszi a kollegák számára, hogy a szabadságukon felül 5 teljes napot egy általuk választott szervezetnél töltsenek önkéntesként. Minden munkatársnak évi 500 euró áll a rendelkezésére, hogy egy általa választott jótékony célra adományozza azt. Most a frontvonalban leginkább helytálló Mentőszolgálat kapta a munkatársak legtöbb adományát.

Termékük egy java-alapú, nyílt forráskódú rendszer. Ez azt jelenti, hogy az emberek több mint 80%-a a programot ingyenesen használhatja. A társaság amerikai tulajdonosai hisznek abban, hogy értéket adnak ezáltal a világnak, hiszen a weboldalakat és portálokat arra használják az emberek, hogy tudást osszanak meg. A leányvállalat egyik legfontosabb alapelve a tudásmegosztás.

A cég kiemelt társadalmi felelősségvállalási projektje az InDaHouse. A szervezet fő célja, hogy a Hernádszentandráson és környékén mélyszegénységben élő összesen közel 100 hátrányos helyzetű gyermeket felzárkóztassa és felkészültséget, esélyt adjon nekik a kitörésre. Céljuk, hogy felnőtt korig kísérjék őket, remélve, hogy az ő gyermekeik már jobb körülmények között nőnek fel. Az idei évben a Liferay Hungary és az InDaHouse megnyerte a Civil Díj „Legjobb együttműködés” kategóriáját.

A környezettel szembeni terhelés, az ökológiai lábnyomuk csökkentése érdekében konkrét tetteket tartalmazó, hónapokra lebontott cselekvési tervük van.

Áprilisban virtuális világkörüli túrára indultak a munkatársaik (gyakorlatilag sokat gyalogoltak Budapesten), hogy a Föld jelképes megkerülésével begyűjtött 1 millió forintot a Kézenfogva Alapítványnak adják.

A multinacionális cég hazai leányvállalatának magas szintű felelős működésében az anyacég elvei természetesen megtalálhatóak, de saját hitvallásuk és konkrét programjaik tartalma, gazdagsága egyedülállóvá és példamutatóvá teszi a céget. Cselekedeteiket munkatársaik valósítják meg, amelynek mintája tanításra érdemes. Fiatalosan etikusak, elkötelezettek világunk jobbá válásában.

DSC_8797

Balogh Zsolt, a Liferay Hungary Kft. Közép-Európa ügyvezetője, a díjat átvevő középen. A díjátadók: Csaba Lajos János, a Richter Gedeon Nyrt. PR és kormányzati kapcsolatok osztályvezető-helyettese (jobbra) és Kelemen Viktor, a Bureau Veritas Magyarország Kft. ügyvezetője.

logosor