Fogyasztóvédelmi riadó!
Nehezített feltételek, sűrű ellenőrzések!
Tárja fel sürgősen cégének fogyasztóvédelmi kockázatait! Ne táncoljon vékony jégen! A hatóságok hosszú ellenőrzési listával járják az országot. A büntethetőség 50 %-os az év elejétől érvényes kötelező jótállási szabályok ellenőrzésekor. Júliustól a súlyosan veszélyes termékek forgalmazása akár honlapblokkolással is végződhet. Az egyik főbűn a fogyasztók megtévesztése, szabályellenes árkommunikációval vagy a kötelező tájékoztatások elmulasztásával, amiről sokan úgy vélik, „adminisztrációs hiányosság”, pedig jogszabálysértés. A fogyasztók megtévesztését tiltó jogszabályban felsorolt, tiltott kereskedelmi gyakorlatok ún. fekete listája is bővült.
Évek óta folyamatos a fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzés a cégeknél és ez jövőre sem változik, sőt, az új hatáskörök új ellenőrzéseket hoznak. A forgalmazókon még a gyártók hiányosságait is számon kérhetik. Célkeresztben a termékbiztonság, az építőipar, az online kereskedelem, a fenntarthatósággal és koronavírussal kapcsolatos reklámok, a jótállási jegyek. Ingyenesen letölthető jótállási jegy minták is készültek már a hatóság és az érdekképviseletek közös munkájával. Már a milliárdos GVH-bírságok sem ritkák a fogyasztóvédelmi versenyfelügyeleti szabályok megsértése miatt.
2022 januárjától és májusától pedig az EU-s szabályok átültetése miatt alapvető változások lesznek a mai szigorú gyakorlathoz képest is. Az árkommunikáció és a leárazás szabályai is jelentősen megnehezülnek. Jó, ha előre készülünk rá, mert sok fontos szabály átalakul, bonyolódik és a bírságokkal azonnal kipontozzák a piaci versenyből az óvatlan vállalkozásokat.

Fogyasztóvédelmi riadó!
Nehezített feltételek, sűrű ellenőrzések!
Időpont: 2021. október 28. csütörtök. 9.30–16.30
Helyszín: BKIK Székház, Budapest, Krisztina krt. 99.
Részvételi lehetőségek: helyszínen, távolról és a kettő kombinációjával
Sürgősen világítsuk át a fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelést!
A hatósági bírságokkal könnyen kipontozódhatunk a piaci versenyből!
Az ÁSZF-ek, jótállási jegyek és fogyasztói tájékoztatók 50 %-a elvérzik.
Helyszínen résztvevőknek grátisz Networking kapcsolatépítési program!
Siessen a hely foglalásával, a létszám korlátozott!
Helyszínen kívül választhatja a videóközvetítést vagy mindkettőt!
Program
9.00-tól Regisztráció helyszínen és videómegtekintésre
9.30–9.35 Demcsák Zsuzsa moderátor konferenciamegnyitója
9.35–10.00 Minőségi kifogások intézése. A kellék- és termékszavatosság elhatárolása a kötelező és szerződéses (gyártói) jótállásoktól. A reklamációkezelés sarokpontjai, jegyzőkönyvezés.
Dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd, fogyasztóvédelmi praxisvezető, Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda
10.00–10.25 Új piacfelügyeleti és termékbiztonsági előírások a fogyasztóvédelmi hatóságok piacfelügyeleti eljárásai kapcsán.
Tóth Gábor, az V. kerületi Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály vezetője
10.25–10.50 Az e-kereskedelem megújuló fogyasztóvédelmi szabályozása: az ászf-ektől a bírságmentes akciózásig. Hatósági ellenőrzések fókuszpontjai, kötelező tartalmi elemek. Küszöbön álló új előírások.
Dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd, fogyasztóvédelmi praxisvezető, Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda
10.50–11.10 Mire figyeljünk a jótállással és a jótállási jeggyel kapcsolatban?
Dr. Ormós Zoltán elnökségi tag, Ecommerce Hungary
11.10–11.25 Kérdezzen az előadóktól! Nyilvános interaktív konzultáció.
11.25–11.50 Kávészünet
11.50–12.15 Vékony jégen járnak, akik a fenntarthatósággal, zöld marketinggel és a vírusjárvánnyal kapcsolatban folytatnak tisztességtelen reklámtevékenységet. A GVH gyakorlata.
Zenisek Andrea, a GVH Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője
12.15–12.40 A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület tapasztalatai és jó tanácsai a hamisítás veszélyének kivédésére.
Dr. Fulajtár Zsófia a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület jogérvényesítési munkacsoportjának vezetője
12.40–13.05 Milyen a korrekt reklámozás? A fogyasztók tisztességes, pontos tájékoztatása, gyors reagálás a panaszokra.
Dr. Nagy Andrea Ilona ügyvéd, partner, SBGK Ügyvédi iroda
13.05–13.20 Kérdezzen az előadóktól! Nyilvános interaktív konzultáció.
13.20–13.55 Ebédszünet
13.55–14.20 Átalakuló fogyasztóvédelmi szankciók: a bírságoktól a jóvátételen át a honlapblokkolásig. Mentőövek.
Dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd, fogyasztóvédelmi praxisvezető, Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda,
14.20–14.40 Az elektronikus kereskedelem, a webshopok jogi kihívásai.
Dr. Inzelt Éva, a BKIK Békéltető Testületének elnöke
14.40–15.05 A digitális tartalom szolgáltatására irányuló fogyasztói adásvétel és a digitális adásvétel 2022-től érvénybe lépő új szabályai.
Dr. Darázs Lénárd ügyvéd, egyetemi tanár, általános rektorhelyettes, ELTE
15.05 Kérdezzen az előadóktól! Nyilvános interaktív konzultáció.
15.15–16.00 Grátisz Networking Program
Szabadon választott Networking Program a konferencia résztvevőinek az üzleti kapcsolatok bővítésének szándékával. Személyes bemutatkozás névjegycserével. Moderált program. Személyenként 1-2 perces plenáris bemutatkozás, névjegyosztás, személyes beszélgetéssel végződően. A programra jelentkezni a konferencia helyszínén a regisztrációs pultjánál lehet a konferencia teljes ideje alatt.
Előadóinkról bővebbet itt találhat.
A helyszínre kérjük, hozza magával a védettséget igazoló okmányát!
Részvételi feltételek
1. A rendezvényre való regisztráció a megadott részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott email címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési és számlázási adatokat is.
3. A regisztrációt követően átutalásos vagy bankkártyás fizetésű távnyomtatásos számlát küldünk a regisztrációnál megadott email címre. Az átutalásos számlát 8 napos, de legkésőbb a rendezvény napjáig szóló fizetési határidővel küldjük meg. Postai úton csak külön kérésre továbbítjuk.
4. Lemondást csak írásban (e-mailben) fogadunk el a konferencia dátuma előtt 10 nappal. A lemondási határidőt követően beérkezett regisztrációkat a rendezvény közelsége miatt visszamondani nem lehet. A megrendelés alapján kiállított számla megfizetési kötelező, a részvételi díj kifizetése alól a rendezvénytől való esetleges távolmaradás sem mentesít.
5. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a rendezvényen, akár helyszíni, akár élő videokonferencián csak azok a regisztráltak vehetnek részt, akik a részvételi díjat előzetesen kifizették.
6. Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy a helyszíni rendezvényekről kép- és hangfelvétel készülhet. Ezeket a kép- és hanganyagokat online felületeinken, a konferenciáról való tudósításban felhasználhatjuk.
7. A résztvevő személyét lehet módosítani a rendezvény előtti napig, ebben az esetben kérjük, hogy a konferencia@ppkonferencia.huemail címen jelezze ezen szándékát!
9. A kormány aktuális rendelkezései szerint, a konferenciákon való helyszíni részvétel korlátozásmentes.
10. A videóközvetítésre regisztráltak időben jelszót kapnak az élő videóközvetítésbe bekapcsolódáshoz, s jogosultak a jelszót aznap és még 6 napig használni a videókonferencia megtekintésére, az előadókkal konzultációra.
11. A helyszínre és távolról videóközvetítésre történő regisztráció írásban kérésre átcserélhető.
A csere a regisztrációkor érvényes díjak összegében rögzített. A különbséget meg kell téríteni. A catering átszámlázást tartalmazó számla helyett minden esetben új számlát állítunk ki.
A kombinált részvételi díjra átváltás esetében a változtatással kialakult új árról új számlát állítunk ki.
Lemondási feltételek
1.A regisztráció lemondását kizárólag írásban (emailben) fogadjuk el a konferencia dátuma előtti 10. napig a konferencia@ppkonferencia.huemail címen. Ebben az esetben a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük, illetve a számlát sztornózzuk.
2. Amennyiben a regisztrált résztvevő nem jelenik meg a helyszíni konferencián, illetve az élő videóközvetítést a konferencia napján (majd az azt követő 6 napon) nem tekintette meg a megkapott belépési kóddal, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, és a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni!
3. A helyszíni rendezvények kormányzati, központi tiltása esetén azonnal távoli részvételű videókonferenciára térünk rá. A konferenciát megtartjuk. A részvétel lemondását ez esetre hivatkozva nem tudjuk elfogadni.
Jegyátváltások helyszíntiltás esetén
Amennyiben a törvényi szabályok megtiltják a személyes részvételű rendezvények megtartását, a konferencia csak élő videóközvetítéssel valósul meg, melyről minden helyszínre regisztrálót a Rendező a megfelelő módon és időben tájékoztatja. A helyszínes jegyet váltottak időben jelszót kapnak az élő videóközvetítésbe bekapcsolódáshoz, s jogosultak a jelszót aznap és még 6 napig használni a videókonferencia megtekintésére, az előadókkal konzultációra. Ez esetben a díjkülönbözetet nem hárítjuk át a helyszínre regisztráltakra. Az átszámlázott szolgáltatási díjtételt tartalmazó számla helyett új, változatlan összegű számlát állítunk ki. A részvételi díj nem változik.
A kombinált részvételi díjasok esetében a távoli részvételi díjra vonatkozó díjtételek lépnek életbe, új számla kiállításával együtt. A részvételi díj csökken.
Változtatás joga
A PP Konferenciaközpont, mint szervező a hatályos rendeleteket figyelembe véve fenntartja magának a jogot arra, hogy változtathat a konferenciák műfaján. Hibrid (helyszínen és távolról videón választhatóan, vagy mindkettőt együtt választva), csak helyszíni, csak élő videós műfajt írhat ki konferenciánként különbözően is.
Érdeklődés, reklamáció, visszamondás: konferencia@ppkonferencia.hu
Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99.
További konferenciák
Új cégvariációs minták 2026
Cégcsoportban a biztonság!
2025. december 4.
Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99.

Németország–Ausztria–Svájc Üzleti Fórum
Lépj be a megbízható piacokra!
2025. november 20.
Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99. 6. emelet

Pénz, de honnan? 2025 – Székesfehérvár
Beindult a támogatásgépezet!
2025. november 13.
Székesfehérvár, FMKIK Gazdaság Háza, Hosszúsétatér 4-6.

Cégeladás, cégöröklés, cégvásárlás
Exit & Profit
2025. november 6.
Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99. 6. emelet

Szervezetfejlesztési trendek 2026
Cseréld le az alapokat!
2025. október 30.
Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99. 6. emelet

Pénz, de honnan? 2025 – Miskolc
Beindult a támogatásgépezet!
2025. október 22.
Miskolc, BOKIK Székház, Szentpáli utca 1.

Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2025
Amikor elapadnak a folyók!
2025. október 16.
Budapest, Sugár Üzletközpont, Örs vezér tere 24., 2. emelet mozicsarnok

Szezonkedvezménnyel a PP 2. féléves Konferenciákra!
Válogasson a KKV-AKADÉMIA és KIEMELT rendezvényekből!
2025. szeptember 11. - december 11.
Budapesti helyszínek és videón távolról több napig

KKV-AKADÉMIA 1. féléves konferenciák videón!
Lemaradtál valamelyikről? Videón elküldjük!
2025. június 24. - december 1.
